Oldalak

2012. január 18., szerda

Hipp-hopp Túrós Lepény


Huj, de finomat ettünk ma! Történt ugyanis, hogy a hűtő rendezgetése közben rájöttem, hogy van fél kiló túró, ami ma jár le, ezért úgy gondoltam, hogy túrós csuszát vacsorázunk. No, de 2 főre 500 gramm túrót kicsit túldimenzionáltnak találtam, ezért inkább valami túrós lepény felé terelődtek a gondolataim. Amint hazaértem kerestem is receptet, a nőiportálon, vagy hol találtam is egyet, amiben nem volt tészta, pont ilyet kerestem, valami sült sajttortaszerű cuccot. Minden várakozást felülmúlt, egyszerű, könnyű, gyors... Ami kell hozzá:

5 tojás, 5 ek liszt, 5 ek cukor, 500 g túró, 1 nagy pohár tejföl, vaníliás cukor vagy vaníliarúd, egy marék mazsola, 1 citrom reszelt héja.

A tojásokat szétválasztom, a fehérjékből kemény habot verek. A sárgákat a többi hozzávalóval kikeverem, óvatosan hozzákanalazom a fehérjét, és szépen beleforgatom, ügyelve, hogy ne törjön össze a hab. Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöm a masszát, és 190 fokos előmelegített sütőben aranybarnára sütöm. És ennyi. De tényleg.


4 megjegyzés:

  1. Üdv.
    Elegem van már az ilyen botfaragta, hánya-veti internetes receptkönyvekből. Az általános iskolai fogalmazás órák ellenére emberek nem képesek leírni értelmesen, részletesen, mit és hogyan csinálnak. Önkifejező készség egyenlő nulla.
    Pl.: Nagy doboz tejfölből kb. 5féle ismert a forgalomban. 300;350;380;400;450;500 grammos és még sorolhatnám. Higgye el kedves "Remseyné" nem fogom magamat hülyének érezni ha túlzott részletességgel publikálja a hőn áhított túró lepényét.
    Értem én hogy egyszerű meg pikk-pakk,de azért a sütés főzés nem ilyen egyszerű.
    Az intelligens hanyagság nem itt kezdődik. Vágom én,hogy otthon, hazai pályán érti hogy miből mi lesz, de ha "szakácskönyvesdizésre" adja a fejét akkor vegye a fáradságot és írja le tisztességgel a receptúrát.
    Miért feszülök ennyire rá a projektre ???
    Édesanyám halála előtt ettem a (kép szerint) ilyen lepényt.
    De röviden...:utoljára, és szerintem már nem is fogok soha. A receptet nem találom. A neten egy árva tészta nélküli lepényt sem találtam, és ahogy a fentiekben leírtam az emberek nem tudnak önkifejezni. Lehet hogy valaki nagyon ügyes szakács,de hogy hogyan csinálja és mit csinál, azt mások tudomására adni is egy külön művészet.
    Háromszor álltunk neki a párommal és mindháromszor massza állagú "túrósarat" sikerült produkálni. Higgye el nem vagyunk konyhai analfabéták, mindketten a suliban 5-ösek voltunk technikából, és a fél ismeretségi körünk hozzánk jár zabálni.
    Szóval valami marhára nem klappol a receptel...
    Tehát, a legmélyebb felebaráti tisztelettel megkérném!
    Legyen szíves lektorálja a fent publikált receptjét.

    Köszönettel

    TI

    VálaszTörlés
  2. Üdvözöllek,szeretném megkérdezni, mekkora formában készült ez a csoda?
    köszönettel

    VálaszTörlés