Oldalak

2012. január 22., vasárnap

Sajtos-Tejfölös Lángos


A héten anyánál vannak a gyerekek, és úgy néz ki, hogy amennyiben holnapig kiheverik a két napja elkapott hasmenéses vírust, elmennek a mórahalmi fürdőbe pancsolni egyet. Mikor ezt a tervet ecsetelte anya, megemlítette, hogy a program kihagyhatatlan része, a lángosozás sem maradhat el. Na, akkor döntöttem el, hogy lángost sütök. A mórahalmi lángosos ugyanis híresen remek lángos készít, ráadásul annyi sajtot és tejfölt pakol rá, amennyit még itthon, magunknak is sokalnék, ráadásul nagyon fair áron is adja, egy szó mint száz, iiiimádooom azt a lángost. A receptem régről van, még kézzel beírva a kis receptes füzetembe. Nincs benne se krumpli, se tojás, se kefír, se kovász, ez amolyan gyirs-gyors összedobom recept, amihez tényleg csak egy kenyértésztát dagasztok, viszont a végeredmény finom szokott lenni. Azt nem mondom, hogy ugyanolyan, mint a piaci, mert ahhoz kéne egy kis fáradt olaj, zsírpapír, a fokhagymás ecset szálai, és a legolcsóbb nagy, darabos só, de itthoninak nagyonis elmegy, friss, ropogós, belül puha, és van benne anyag.

800 g liszt (én fele sima-, fele kenyérlisztet használok), 2 tk só, 1 tk cukor, 2 ek olaj, 2 tasak instant élesztő, 1-2 ek tejföl, 5-6 dl tej és víz.

Az élesztőt, amennyiben frissből vagy nem instant élesztőből dolgozom felfuttatom. Egyébként a kimért lisztbe keverem. A sót is hozzáadom, majd a maradék anyagok hozzáadásával rugalmas, a nokedlitésztánál egy kicsit keményebb tésztát dagasztok. Lefedem, és hagyom egy órát kelni valami meleg helyen. Miután szépen megkelt, olajat hevítek egy nagy lábos alján, én hozzávetőleg fél litert használtam, majd olajos kézzel szépen kinyújtogatva egyesével kisütöm a lángosokat. Ebből az adagból 8 szép nagy lángos jött ki nekem.
Feltétnek egy pár gerezd zúzott fokhagymát egy kevés olajjal és vízzel jól elkevertem, majd hagytam addig állni, míg kelt a tészta. Ezzel a frissen kisült lángost megkentük, megsóztuk, megkentük tejföllel, majd megszórtuk reszelt sajttal. Igaz, hideg sör nem volt mellé, de nagyon finomat vacsoráztunk belőle.

1 megjegyzés:

  1. Mórahalmi lángos ugrott - már csak Andris nem beteg, én még úton vagyok felé... most éppen a vírusosok, a lappangók és a farkaséhes legkisebb speciális igényei között próbálok lavírozni: nyilván grillezett csirkemell és zöldséges rizs lesz, ki mit eszik...

    VálaszTörlés