Oldalak

2011. szeptember 27., kedd

After Eight Torta Daisy Szülinapjára


Említettem már, hogy utálok sütni?! Tiszta stressz az egész! Jó, persze a végén általában megéri, mert az ember besöpörheti a sok dicséretet, bár van abban valami felháborító, ha egy dolog 4 órát készül, majd 2 perc alatt megszűnik létezni. A recept félig-meddig saját találmány, innen-onnan ollóztam össze. Távirati stílusban adom elő, mert nagyon este van már.

A piskótához: 6 tojás, 6 ek cukor, 4 ek liszt, 2 ek kakaópor, 1 tk instant kávépor, só

A fehérjét felverem, a sárgáját kikeverem a cukorral, összeforgatom, hozzáadom a szitált lisztet és a kakaóport, majd belekeverem a kávét, 180 fokos előmelegített sütőben 35 perc alatt készre sütöm, hagyom kihűlni, majd 3 szeletbe elvágom.

A középső réteg: 3 ek kakaópor, 7 ek meleg víz, 300 g 70%-os étcsokoládé, 500 ml habtejszín, 1,5 ek cukor, csipet só.

A kakaót a vízzel kikeverem, a csokit gőz felett megolvasztom, ebbe belekeverem a kakaót. 5 percig állni hagyom, közben felverem a tejszínt, hozzáadom a cukrot, majd összeforgatom őket.

A fehércsoki rétek:

3 zselatinlap, víz, 255 g fehércsoki, 500 g tejszín, 1 tk mentaaroma.

A zselatinlapokat beáztatom, közben a fehércsokit felolvasztom gőz felett, hozzáadok egy decit a tejszínből, csomómentesre keverem, majd a zselatinlapokkal 2-3 percig melegítem. Félreteszem, felverem a tejszínt, majd elegyítem őket.

A tortalapok első rétekét a kakaós krémmel, a másodikat a fehércsokissal kenem meg, majd fehércsokissal borítom a tetejét, az oldalát a kakaóssal dolgozom el. After Eight csokikkal díszítem. Én este csináltam meg, éjjel pihent a hűtőben, reggelre azonban nagyon megszilárdult, ezért tálalás előtt egy órával kivettük a hűtőből. 22 fő evett belőle, szóval jó nagy torta. Legközelebb Anya feketeerdő tortája lesz a következő, bár most egy ideig nem sütök, ha nem muszáj.

3 megjegyzés: