Oldalak

2011. november 30., szerda

Sticky Lemon Chicken, avagy ragadós citromos csirke Gordon Ramsaytől





Úgy gondoltam, hogy a hosszú csendet valami egészen gyönyörű recepttel töröm meg. Ennél alkalmasabbat nem is találhattam volna, ha valaki veszi a fáradságot, és megfőzi, garantáltan nem fog csalódni ebben a receptben. Egyszerűen mennyei, ráadásul mennyeien egyszerű is. Előbb azonban pár szó az elmúlt hétről... Nagyon nyüzsgős volt, ellátogattunk Bath-ba, ami most már hivatalosan is kedvenc városommá lépett elő, dolgoztunk sokat, és egy nem mindennapi meglepetésben is részünk volt, erről talán később írok még részletesebben. Addig is, főzzünk!

1 kg csirkefelsőcomb (filézve, bőr rajtahagyva),1 fej fokhagyma, 2-3 ek olivaolaj, egy löttyintésnyi fehérborecet, 2 ek szójaszósz, 3 ek méz, citrom-kakukkfű (lemon thyme), 1 citrom, 1 másik citrom felének a leve, só, bors.

A csirkéket kicsontoztam, a csontokat betettem a mélyhűtőbe borsóleveshez. A filéket félbevágtam, sóztam, borsoztam, félig feltekertem, majd megtűztem őket fogpiszkálóval. Egy nagy serpenyőben olajat melegíttettem, majd minden oldalán gyorsan aranybarnára sütöttem a darabkákat a fokhagyma és a felaprított kakukkfű kíséretében. Ezután meglocsoltam egy kevés ecettel, majd hagytam 2-3 percig rotyogni, majd ráöntöttem a szójaszószt és a mézzel jól megöntöztem. Rádobtam a szeletekre szelt citromot, meglocsoltam a citromlével. Összeráztam egy kicsit, majd egy nagyon kevés vízzel magas lángon további 10-15 percig pároltam. Krumplipüré készült mellé, épp ahogyan Ramsay könyvében van, azaz egy kis csokor friss újhagymával bolondítva meg az eredeti receptet. Érdekes módon a kissé keleties hatást keltő kaja nagyon bejött Tominak is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése