Oldalak

2011. október 22., szombat

Töpörtyűs Pogácsa


A héten elhatároztam, hogy szép lassan elkezdem elfőzni a mélyhűtőben eltárolt otthoni dolgokat. Minden alkalommal ugyanis, amikor autóval hazamegyünk, brutális mennyiségű füstölt hússal, kolbásszal, szalonnával és egyéb csemegékkel térünk vissza, hogy biztos kitartson a következő látogatásunkig. Szóval, ahogy kiderült, hogy igent mondtak a munkahelyemen a karácsonyi szabadság-kérelmemre, azonnal nekifogtam a mélyhűtő és a kamra kiürítésének. A mai is a mélyhűtőben várakozó tepertőből született, persze betettem egy kicsit a grill alá mielőtt felhasználtam, hogy finom ropogós legyen, mert fagyasztva hajlamos megszottyosodni, bocsi, jobb szó nem jut most eszembe. Tizenegy óra pihentető alvás után tehát nekiálltam begyúrni a tésztát. A recept nem az enyém, Limarától vettem kölcsön, bár változtattam annyit rajta, hogy tettem hozzá 3 ek burgonyapüréport, csak mert miért ne. Hozzávalók:

600 g liszt, 12 dkg margarin, 3 ek burgonyapürépor, 2 dl tejföl, 1 dl tej, 2 tk só, 1 tk cukor, 2.5 tk szárított élesztő, 1 tojás, frissen őrölt bors, 250 g darált tepertő

Ezeket bedobáltam a gépbe, a lisztet úgy, hogy előtte elmorzsoltam a margarinnal. A gép fél órás dagasztás után sem bánt el vele, ezért pár perc alatt kézzel készre gyúrtam, hagytam kelni. Ezután kinyújtottam, megkentem a darált tepertővel és a frissen őrölt borssal, két oldalát behajtottam, majd háromba hajtottam a másik oldaláról is, így pihent fél órát, majd megint kinyújtottam, kentem, hajtottam, pihent, majd harmadszorra is ugyanez. Ezután kb 1.5 centi vastagra nyújtottam, beirdaltam, kiszaggattam. Sütőpapírra tettem őket, megkentem a tetejüket tojássárgájával ügyelve, hogy ne csurogjon le, mert akkor félredől a pogácsa. Fél órát hagytam még pihenni, majd 190 fokon 20 perc alatt megsütöttem. Még melegen megkóstoltuk, nagyon finom lett. Ebéd helyett épp jó volt, ugyanis Tomi azóta sem hajlandó kikelni az ágyból, így nem is ettünk semmit még ma, ráadásul most még vissza is aludt. Nem semmi, igazi álomszuszék. Pedig kint gyönyörűen süt a nap. Mindjárt fel is rugdosom, hogy menjünk el sétálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése