Oldalak

2012. január 19., csütörtök

Szarvasgombás Rizottó




Ezzel a bejegyzéssel még el vagyok maradva, ugyanis tegnap este már annyira fáradt voltam, hogy nem volt energiám megírni, pedig egy-két szót mindenképp érdemel a dolog. Annak ellenére is, hogy nagy csalás az egész, mert valójában készkajáról van szó. Néhanapján a Lidl árul szarvasgombás rizottót kb 1.70-ért. Ez 3 adag a mi léptékeinkkel, ami nem is rossz. Tegnap délelőtt a munkahelyen végighallgattam az összes közelemben ülő kollégám ebédtevét, nekem azonban lövésem sem volt, mit eszem majd, mikor egyszer csak beugrott, hogy még van a szekrényben ebből a finomságból. Hazaérve össze is dobtam 20 perc alatt, persze kisebb módosításokkal. Ez tulajdonképp rizs icipici szárított szarvasgombadarabokkal, semmi más, így könnyen reprózható az alaptermék nélkül is. A hozzávalók:

1 csomag szarvasgombás rizottó, 1-2 marék szeletelt shiitake gomba, olivaolaj, só, bors, parmezán, petrezselyemzöld, fehérbor, víz.

Először 4 ek olivaolajon egy nagy lapos serpenyőben aranybarnára pirítottam a rizsszemeket, majd egy kevés, kb 1.5 dl fehérborral öntöttem fel. Ezután a mélyhűtőből előkaptam egy marék szeletelt shiitake gombát, azt is rádobtam, sóztam, borsoztam. kb 8 dl vizet készítettem magam mellé (ez az eredeti rizottónál természetesen zöldség- vagy húsalaplé lenne), és fokozatosan locsolgattam vele úgy, hogy mindig lássam a fehér szemecskéket. Hozzávetőleg 18 percet főtt, ezután tettem hozzá egy marék parmezánt, majd elzártam a gázt. Forrón tálaltam is, felöltöztetve egy kevés aprított petrezselyemmel, parmezánnal, sóval és borssal. Nagy lötty olivaolaj, és kész is. Királyi ebéd, nem? :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése