Oldalak

2012. december 26., szerda

Gundel palacsinta, a megkésett karácsonyi desszert


Mivel 24-én Bella egész álló nap nem volt hajlandó elaludni a desszert elkészítése árcsúszott 25-ére. Tomi volt megbízva a palacsinták elkészítésével, én a töltelék- és szószfelelős voltam. A recept a Gundel Károly féle Kis magyar szakácskönyvből van, szóval elég autentikusnak tekinthető.

Hozzávalók 12 palacsintához: A töltelékhez: 1,5 dl rum, 40 g mazsola, 20 g cukor, 20 g cukrozott narancshéj, 180 g darált dióbél, 1 dl tejszín, 120 g cukor, őrölt fahéj. A csokoládémártáshoz: 2,5 dl tej, fél vaníliarúd, 30 g cukor, 100 g csokoládé, 1,5 dl tejszín, 3 tojássárgája, 80 g cukor, 50 g kakaópor, 15 g liszt, 5 cl tej.

A mazsolát és a kandírozott narancshéjat előző nap rumba áztattam. A tejszínt a cukorral összemelegítettem, majd a diót és gyümölcsöket a rum felével jól kikevertem vele. Csipet fahéjjal és cukorral ízesítettem.
A csokoládémártáshoz a tejet a vaníliával és a cukorral felforraltam, a csokit megolvasztottam a mikróban, a tejszínből pedig kemény habot vertem. Ezután a tojássárgákat a cukorral, majd a kakóporral, lissztel és a hideg tejjel habverővel símára, habosra kevertem. Összeforgattam a csokival, és fokozatosan hozzáadtam a forró tejet. Ezt aztán tovább melegítettem, de nem forraltam, csak épp addig maradt a tűzhelyen, míg szépen fényes mártás lett. Ezután folyamatos keverés mellett hozzáadtam a rumot, atután a tejszínhabot.
A palacsintákat kevés vajon átmelegítettem, megtöltöttem, majd tányérra rendeztem. A szósszal nyakonöntve tálaltam. Nagyon finom, amolyan igazi felnőtt édesség volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése