Oldalak

2012. február 5., vasárnap

Anyám Tejfölös Csirkepaprikása


Amit mellesleg képtelen vagyok szépen tálalni, mint ahogyan az látható. Persze ennek nem is ez a lényege, mifelénk mélytányérból, törökülésben, és szigorúan kanállal fogyasztandó, a csirke szinte csak dísz, a szaft az igazi kincs. Kizárólag, és ezt úgy értsd, hogy csakis és kizárólag nokedlivel tálaljuk, mással nem jó, akárki akármit mond. Na jó, esetleg tészta, ha minden kötél szakadna, de inkább ne szakadjon. Mióta Tominak főzöm, felsőcombot használok, mert ő nem szereti a csontos melót, nomeg a bőrt sem eszi, ez meg viszonylag könnyen kezelhető még neki is, bár én nagyon szeretem az ennél maszatosabb részeket is benne. Ami kell tehát:

1 kg csirke felsőcomb (vagy alsó, esetleg szárny), 8 dkg zsír, 2 közepes vöröshagyma, pirospaprika, 2 babérlevél, só, 2 dl tejföl, liszt.

A zsíron elkezdem megfonnyasztani az apróra vágott hagymát, majd mikor már szép üveges, lehúzom a tűzről. Várok egy percet, majd ráteszek egy ek pirosparikát, gyorsan elkeverem, majd rádobom a csont mentén félbevágott felsőcombokat. így pirítom már újra a tűzön egy ideig, majd nagyon kevés vizet adok hozzá, és addig kavargatom, míg levet nem ereszt. Ezután beledobom a babérleveleket, ráteszem a fedőt, és puhára párolom. Közben ha kell, vízzel pótolom az elforrt levet, de vigyázva, hogy ne főzzem, inkább csak pároljam a húsokat saját levükben, azokat a lé el ne lepje soha. Miután kész, és szép fényes, sűrű szaftja lett kevés tejfölt kikeverek liszttel, és ezzel behabarom. Ha nagyon flancolni akarok, ilyenkor kiveszem a  csirkecombikat, és a szaftot botmixerrel teljesen krémesre készítem, így egy kicsit más az összhatás, az ízén azonban nem változtat. A nokedlit már kismilliószor leírtam, hogy csinálom, így azt tessék kikeresgélni.
Ezt még a múlt héten ettük valamelyik nap, a héten szinte csak szemetet kajáltunk, egymást érték a kész tésztaszószok, a tortellini-vacsorák és társaik, kizárólag azért, mert este hatra minden nap átmentem zombiba. Lekopogom, egyéb bajom-tünetem nincs, de annyira fáradt tudok lenni estére, hogy sírni tudnék, Tomiban meg még sajna nem tudatosult az, hogy több segítségre van szükségem a háztartásban. Így gyakran nem marad mindenre idő, pl, ha hajat kell mosni, az tuti, hogy főzni már nem megy, vagy vagy kimosok és lesz tiszta ruha, vagy kitakarítóm a lakást, már sajnos rég nem megy minden egyszerre. Talán a tavasz majd segít az ügyön, nomeg a hormonok is kegyesebbek lesznek hozzám egy pár héten belül. 
Tegnap mondjuk ügyes gyerek voltam, mert megfőztem egy marhapörit, aminek a felét eltettem a hűtőbe, majd valamelyik este megesszük a héten, a másik feléből meg tegnap ettünk egy jó gulyásleveset, emellett főztem egy szép nagy adag székelyképosztát is, aminek holnap felteszem a receptjét, ebből is maradt a hétre, nomeg bevásároltam, kiporcióztam mindent, majd irány a  mélyhűtő, így ez a hét talán már kicsit könnyebb lesz. Majd jelentek.  



1 megjegyzés:

  1. Az én anyámé :-)) a 2 babérlevél egy kicsit sok bele, nem? Én max egy körömnyit szoktam belerakni.

    VálaszTörlés