Oldalak

2013. február 20., szerda

Rusztikus Gombakrémleves

Feltűnt már, hogy minden olyan ételt, ami úgy néz ki, mint a sár a rusztikus jelző kíséri? Na, ez a mai nagyon rusztikus, mert tényleg jó ocsmány első ránézésre. Régen szórakoztam a leturmixolt gombakrémleves további szűrögetésével, de most, hogy a túlélésért küzdök, nem igazán érdekelnek az ilyan apró részletek. Ízre jó persze, csak nem túl elegáns. Hozzávalók:

Olivaolaj, 2 gerezd fokhagyma, 1 kis fej hagyma, 300 g csiperke, 1 csipet szárított porcini, tej, esetleg tejszín, 8-10 zsályalevél, só, bors, zöldségalaplé (knorr stockpot-ból)

Az olivaolajon elkezdem sütni a zsályaleveleket, és az apróra vágott fokhagymát, majd rádobom a megtisztított, feldarabolt gombát, és az előzőleg beáztatott porcini gombát is. Sózom, borsozom. Hagyom, míg levet ereszt. Ezután felöntöm a zöldségalaplével, 10 percig főzöm. Tejjel összeturmixolom, ízesítem, és kész. Petrezselyemmel megszórva, kenyérdarabokkal tálalom.

2 megjegyzés:

  1. Szia! nagyon örülök, hogy mostanában gyakrabban postolsz a 2012-es kissé visszaeső lendületű év után, mert nagyon szeretem a receptjeidet, írásaidat egyaránt! Ja és ha jól vettem ki a soraidból akkor aktuális,ha jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Kedves vagy, koszonom szepen! A 2012-es ev valoban kicsit nyugos volt, terhes voltam, es latastol vakulasig dolgoztam. Most sincs tengersok idom, de igyekszem majd postolni tobbet. :)

    VálaszTörlés