Oldalak

2013. február 8., péntek

Zsályás Sütőtökkrémleves


Hat napja kezdtük Bellánál a hozzátáplálást. Ez a mi esetünkben nem nagy cécó, lévén én magam is imádom a zöldséges kajákat, így egyszer-egyszer biztos előfordul majd, hogy nagyon hasonló fogásokat eszik a család apraja nagyja. Ez a sütőtökleves volt az első, ami ebből az apropóból készült. Nem olcsó kaja, persze nem a hozzávalók miatt, hanem azért, mert hosszan sütni kell a tököt, ami a mai gázárakat tekintetbe véve tiszta pazarlás, én viszont a dolgot összekötöttem egy kenyérsütéssel, és egy pástétomnak szánt padlizsán megsütésével is, így talán nem volt feleslegesen bekapcsolva sütő órákra. A hozzávalók:

2 gerezd fokhagyma, 1 közepes fej hagyma, vaj, olivaolaj, 5 zsályalevél, 1 puhára sütött sütőtök húsa, 1 dl tejszín, 1 knorr zöldségleves stock pot, vagy akármilyen zöldségleves alap, só, bors, 1 kanál méz, egy kisujjnyi darab kolbász.

A felvágott hagymát, és a vékonyra szelt fokhagymákat olaj és vaj keverékén elkezdem dinsztelni, hozzádobva a zsályaleveleket is. Mikor már szép puhák, sózom, borsozom, és hozzáadom a sütőtökhúst. felengedem a zöldséglevessel, és 10 percig közepes lángon főzöm, hogy a hagyma tovább puhulhasson. Ezután hozzáadom a tejszínt, és alaposan botmixerrel leturmixolom. Minél krémesebb, annál jobb. Ízesítem, ha kell, én tettem bele egy kanál mézem még, hogy tovább fokozzam az édes-sós kontrasztot. A kolbászt nagyon apró kockára vágtam, és egy egy tk olajon kisütöttem a zsírját, majd ezzel meglocsolva, darabkákat rádobálva tálaltam. Magamnak, egy késhegynyi csilit is tettem a tetejére, és soda bread-del ettem. Bella persze csak pürésítve kata a tököt, minden egyéb ízesítés nélkül, de terveim szerint egy hónap múlva már ő is kap bele majd egy kis vajon megfuttatott zsályalevelet. Ahogy elnézem az étvágyát, azt is imádni fogja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése