Oldalak

2013. február 8., péntek

Kakaós Kuglóf


Íme, itt van, amit ígértem, a kakós kuglóf receptje. Bár azt mondhatnám, hogy az enyém, de én is úgy loptam, viszont annyira jónak bizonyult, hogy mindenképpen szerettem volna elmenteni a családi recepttárba. Lopni viszont linkkel illik, aki kíváncsi a forrásra, az kattintson ide. A hozzávalók a következők:

500 g liszt (én kenyér-, és self-raising lisztet használtam felesbe keverve), 1 tk szárított élesztő, 1 tojássárgája, 10 g vaníliáscukor, 80 g porcukor, 60 g olvasztott margarin, 280 ml tej, 20 g maysola, 10 g kakaópor, 1 csipet só.

Az élesztőt elkevertem a meglangyosított tejben, amibe előzőleg a cukor felét is beletettem. Hagytam felfutni. Közben a lisztet kimártem. 20 perc múlva a liszt közepébe beleborítottam az élesztős tejet, hozzáadtam a tojassárgáját, és a maradék hozzávalót, és kidagasztottam a tésztát. Meleg helyen hagytam duplájára kelni. Ezután két egyenlőré részre osztottam, az egyikbe belegyúrtam a mazsolát, a másikba a kakót. Ezekből kígyót formáztam, a kettőt összetekertem, majd szilikon kuglófformába tettem. Hagytam megint duplájára kelni. 200 fokos előmelegített sütőben sütöttem 15 percig, majd méréskeltem a hőmrsékletet 180 fokra, és további 20 percig vártam. Egy icipicivel több cukrot el tudtam volna benne viselni, bár így is isteni volt, különösen házi sárgabaracklekvárral, és vajjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése