Oldalak

2012. február 25., szombat

Friss kifli szombat reggelre



Múlt vasárnap kakaót főztem a reggeli mellé, amolyan rendes, "zacskós kakaó" ízűt. Akkor jutott eszembe, hogy milyen jó is lenne mellé egy-két frissen sült kifli. Tegnap eszembe jutott, mi lenne, ha este bedagasztanék egy adagot, majd formázva hűtőbe tenném, reggel pedig ezzel lepném meg Tomát? Biztos örülne. Hát, örült is, nyolckor ugyanis az ágyban tálaltam a friss, puha még kicsit langyos kifliket vajjal és kakaóval. a hozzávalók a következők:

2 dl tej, 5 ek tejszín, 3 ek olvasztott vaj, 500 g liszt, 3 dkg friss élesztő, 1 tk só, 1 tk cukor. 

Mindent beledobáltam a kenyérsütőgépbe, majd elindítottam egy dagasztó programot. Mikor egyszer végzett, akkor kézzel is átgyúrtam, mert néha hajlamos nem eldolgozni a zsírosabb tésztákat, persze ezt kis is lehet hagyni, csak én szeretem érezni, hogy milyen az állaga. Még 20 percig dagasztattam vele, majd egy tálban hagytam duplájára kelni. Ezután 12 részre osztottam, kört formáztam belőle, majd az alját háromszögszerűen kiszélesítettem, és elkezdtem feltekerni úgy, hogy a hosszabbik csúcsát még egy kicsit tovább nyújtottam, mikor a feléhez értem. kivajazott sütőlapra tettem őket, majd betettem a hűtőbe éjszakára. Reggel, mikor felkeltem, vizet forraltam egy lábosban, majd 6-8 másodpercig lobogó vízbe dobtam a kifliket. Visszakerültek a sütőlapra, majd 200 fokos sütőben hozzávetőleg 20 perc alatt készre sütöttem őket. Rácson hűltek egy órát, majd lehetett is enni.
Legközelebb megpróbálom ugyanezt, csak vízzel és joghurttal, mert ez a verzió az az igazi, "van cucc benne" kifli volt, én viszont imádom az olcsó, bolti ropogós kiflit is. Tomi persze azt mondta, hogy neki jöhet ez a mai legközelebb is.   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése