Oldalak

2012. február 12., vasárnap

Tejszínes-Gombás Kagylótészta

Még csak hajnal öt van, de nagyon nem megy az alvás. Tegnap rettenetesen el voltam keseredve, ugyanis az autóban elgurult a karikagyűrűm, amit aztán, hiába kerestünk két órán keresztül hárman, nem találtuk meg. Aztán pár óra bőgés után csak rászántuk magunkat a bevásárlótáskák kipakolására, amikor is egy apró forrasztásos hajtásból előgurult a kis mocsok. No, ekkor jött megint egy óra sírás-rívás, persze ekkor már örömkönnyekkel. Egy szó mint száz, estére jól belefáradtam a történtekbe. 
A mai kajáról csak annyit, hogy a héten ettem ezt valamelyik nap, mert ebédszünetben 20 perc alatt elkészíthető, és épp volt még a mélyhűtőben szeletelt gombám hozzá, ráadásul, mint azt már párszor említettem, Toma nem eszik gombát, ezért a halas-gombás-csípős-távolkeleti ízlésemet kénytelen vagyok 20 perces ebédek formájában kiélni. A hozzávalók:

2 shallott hagyma, 150 g gomba szeletelve, 1 ek vaj, kevés olivaolaj, só, bors, friss petrezselyem, másfél dl tejszín, kevés étkezési keményítő, 250 g tészta.

A tésztát felteszem sós vízbe főni, majd egy nagy serpenyőben elkezdem hevíteni a vajat és az olivaolajat. Rádobom a gombát, sózom, borsozom, majd hagyom egy pár percig, míg levet nem ereszt. Ezután hozzáadom az apróra vágott petrezselyem felét, ez kb 1 ek volt nálam, és még egyszer megborsozom, mert én a gombát borsosan szeretem. Mikor a gomba megpuhult, hozzáöntök egy kevés tejszínt, újabb pár perc rotyogás, majd egy kevés vízzel elkevert keményít jön, amit gyorsan elkeverek benne, majd el is zárom a gázt alatta. Az enyém egy kicsit sűrűbb lett, mint szerettem volna, ezért egy kevéskét hozzátettem még a tészta főzővizéből is. Leszűrtem a tésztát, jól összekevertem, tálaltam, majd a maradék petrezselyemmel, és egy-két parmezán forgáccsal (amit a zöldségpucolóval a parmezán oldaláról húztam le) tálaltam.
Finom, gyors,laktató, kezdőknek ideális választás, ráadásul nagyobb mennyiségben is könnyen készíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése