Oldalak

2013. április 20., szombat

Hamburger újraértelmezve: Chorizo and Bean Burger



A heti menü összeállításánál találtam rá erre a receptre a BBC honlapján (eredetiért ide katt). Megtetszett, gondoltam ma este kipróbáljuk, persze egy kicsit átírva a ház körül fellelhető hozzávalók szerint. Helyből dupla adagot csináltam, mert holnap napközben kirándulni készülünk, ez meg remek piknikcuccnak tűnt. Az angol szoszidzsot :) leszámítva nincs benne semmi gáz alapanyag, ezért még Bellát is megkínáltam vele, aki nagyon hálásan lakmározta a kis burgergalacsinokat a tányérjéról. A hozzávalók:

A húspogácsákhoz: 6 angol kolbász (azt én otthon mondjuk 200 gramm darált sertéshússal helyettesíteném, és tennék hozzás plusz sót, borsot, fokhagymát), 200 g magyar lecsókolbász a mélyhűtőből, 1 tojás, egy nagy marék friss petrezselyem, 1 konzerv tesco "taco" babkeverék, fél lime leve. Ezen kívül: 4 darab kis ciabatta, hagyma, paradicsom, salátalevél, uborka, a lime másik fele, tejföl, avokádó.


A recept mint mindig, halálosan egyszerű, a kolbászokat megszabadítom a bőrüktől, beledobálom a többi hozzávalóval őket a robotgépbe, pulzálok rajta párat, majd pogácsákat formázok belőle. Elég lágy a massza, de szépen összeáll majd sütés közben. Kevés olajon egy serpenyőben mindkét felét megpirítom (3-3 perc), majd forró sütőbe tolom (amiben előzőleg a ciabattákat készre sütöttem), és további 10 percig sütöm. Összedobom a burikat, és kész is. Fimon, és a babtartalma miatt kicsit kiadósabb is, mint a hagyományos húspogácsa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése