Oldalak

2013. április 29., hétfő

Aubergine Parmigiana, avagy rakott padlizsán parmezánnal, focaccia-val kísérve


Volt két szép nagy padlizsán a hűtőben, gondoltam ma elhasználom. Kis keresgélés után megtaláltam azt a receptet, amihez minden volt a ház körül.Tomi nagy bánatára hús nincs a receptben, viszont jó olajos, laktató kaja lett. A hozzávalók:

2 nagy padlizsán (kb 1 kg), 800 g konzerv kockázott paradicsom, 3 gerezd fokhagyma, 1 nagy marék friss bazsalikom, balzsamecet, 1 kk cukor,  200 g mozzarella, 150 g parmezán, szárított oregánó, só, bors, olivaolaj (soksoksok).

A padlizsánokat megmososm, majd hosszában fél centis szeletekre vágom. Mindkét oldalát beszózom, majd egy szűrőben félrteteszem fél órára. Közben egy serpenyőben olivaolajon egy percig pirítom a vékonyra felszelt fokhagymákat, majd ráöntöm a konzerveket, egy löttyintésnyi balzsamecettel, a durvára darabolt bazsalikomma, sóval, cukorral ízesítem. Hagyom, hogy sűrűre rotyogja magát (kb 30 perc). 
Közben a pihentetett padlizsánszeleteket öntött vas grillserpenyőben hármasával megpirítom, hogy szép kormos legyen, és jó puha, majd félreteszem. 
Mikor minden kész, jöhet a retegzes egy sütőtálba: kis paradicsomszósszal kezdek, majd a padlizsánszeletek jönnek, rá szeletelt mozzarella, parmezán, és újra paradicsomszósz. Én egy kisebb, de mély edénybe tettem, így 5 réteg padlizsánig jutottam. A végét sajttal zárom. 
Kísérőnek focaccia-át sütöttem mellé, amihez a hozzávalókat nem igazán szoktam mérni. Tulajdonképp ugyanaz a tészta, mint a pizzáé, vagy a langallóé, amit szoktam csinálni, annyi különbséggel, hogy vízből kicsit kevesebb megy bele, viszont több olivaolaj. Miután duplájára kel egy kiolajozott tepsibe lapogatom, és az ujjaimmal kis krátereket nyomkodok a tetejébe. Friss rozmaringgal megszórom, sózom, majd még egy kis olivaolajat kenek szét rajta. Kicsit még hagyom kelni, aytan zsupsz be a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése