Oldalak

2013. április 1., hétfő

Húsvéti Málnás Fehércsokitorta


Legutóbb három nappal Bella születse után sütöttem tortát Tomi szülinapjára, ami végül a kukában landolt. Azóta nem is próbálkoztam vele újra, örültem, ha vacsora van az asztalon, nemhogy torta. Mostanra azonban, megtanultam gazdálkodni az időmmel, és sikerült előállítanom ezt, úgy, hogz mindösszesen egy órát szenteltem neki. Holnap recept is lesz, ígérem. Jó éjt!



Jól beígértem ezt a receptet, igaz? Nevetséges, hogy manapság mennyire nehéz eljutni addig, hogy bűntudat nélkül leüljek fél órára a gép elé. Mindegy is, itt vagyok, ráadásul a recept sem lesz nagy ördöngősség. A piskóta elkészítésének módjáról már korrábban írtam, ez itt található. A krém hozzávalói:

600 ml tejszín, 200 g fehércsoki, 1 zselatinlap, fagyasztott málna, a díszítéshez: szeletelt mandula, húsvéti csokitojások.

A tejszínből egy decit kiveszek, elkezdem kicsit melegiteni, majd ebben olvasztom fel a fehércsokit. Érdemes ezt a műveletet gőz felett végezni, ügyelve, hogy tényleg ne legyen forró a cucc, csak éppen meleg. Ezután az előzőleg 20 percig vízben áztatott zselatinlapot elkeverem benne. A maradék tejszínből habot verek, a fehércsokis masszával összeforgatom. 
A piskótát 3 egyenlő részre vágom, és tortaalapra helyezve elkezdem megkenni. Az alsó lap megkenése után rászórok pár kiolvasztott, kicsavart málnaszemet, majd a középső lap alját is megkenem, hogy nehogy elázzon a gyümölcstől. Ugyanígy bánok el a felső réteggel is. A végén jól körbekulimászolom az egészet, és nekiállok bedíszíteni. Ez már igazán türelem, és ízlés kérdése, én most így érezetem a dolgot jónak. Mehet a hűtőbe legalább 5 órára. Én előző nap készítettem mindent, hogy szépen szelhető legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése