Oldalak

2013. április 14., vasárnap

Húsvéti Fonott Kalács



Mielőtt bárki azt gondolná, hogy valami nagyon eredeti kalácsrecepttel jövök, elárulom, hogy Limara jól bevállt kalácsát sütöttem meg kis változtatással, valójában kétszer is egy nap, mert Tomi ragaszkodott hozzá, hogy az elsőt nevezzük ki tesztpatkánynak, és gyorsan faljuk be még langyosan, lekvárral. A nyolcas fonással is megprobálkoztunk, Tomi instruált, én fontam, Bella pedig kornyikált hozzá, így hogy jó kis családi program kerekedett ebből a kalácssütésből. A receptet azért leírom, mert jövőre tuti ezt fogom megint megsütni, mert egyszerű, és nagyon finom. A hozzávalók:

2 dl tejszín, 0,5 dl tej, 1 tojás, 1 tojás fehérje, csipet só, 3 ek cukor, 50 dkg liszt, 2 tk szárított élesztő, 1 tojás sárgája a kenéshez.

A tejben egy kis cukrot, és az élesztőt elkeverem, majd félreteszem,és megvárom, míg felfut. Közben kimérem a lisztet, hozzáadom a cukrot, a tojást kicsit felverem, majd szép, ruganyos tésztát dagasztok a hozzávalókból. Hagyom megkelni. Miután kész, megfonom a dolgot. Na, ezt nem tudom elmagyarázni, itt van hozzá a leírás, ha valakinek van türelme szórakozni vele. Csak egyszer kell ráérezni, de tényleg, de én komolyan világ életemben hülye voltam az ilyen dolgokhoz. A fonás után a tészta újra meg kel, gyors tojáskenés, majd megy a forró sütőbe, ez nálam minimum 220 fok kb 10 percre, majd visszaveszem az egészet 180 fokra. Félúton fóliával érdemes letakarni, hogy ne égjen meg a teteje. Nekem 40 percbe telt, míg készre sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése