Oldalak

2011. október 18., kedd

Csupa Csokis Csigacsavarok



Azaz kelt tésztából készült kakaós csigák tortaformában egymásra növesztve. Tomi rendelt csokis kalácsot, azt nem volt kedvem sütni, ezt inkább. Bár fél hatkor elég nagy öngyilkosság nekiállni kelt tésztát sütni, különösen, ha a tojások véletlenül a hűtőben vannak... sokat vártam míg megkel, maradjunk ennyiben. Az alábbi alapanyagokat beledobáltam a gépbe, soknak tűnhetnek a mennyiségek, ezt csak azért van, mert a kollégákat Tomi is és én is meg szerettük volna örvendeztetni, így két kis tortaformányit sütöttem.

700 g liszt, 2 dl tej, 3 ek cukor, 1 ek házi vaníliás cukor, 1 csomag szárított élesztő.

amikor sípolt a gép, hogy befejezte az első dagasztóprogramot, hozzátettem 8 dkg olvasztott vajat, hagytam a gépet dolgozni, majd kelesztőtálban duplájára kelesztettem a tésztát. Ezután kinyújtottam 5 mm vékonyra, megkentem vajjal, megszórtam kakaóporral, cukorral, csokidarabkákkal, majd feltekertem, szeletekre vágtam, kivajazott tortaformába tettem, 180 fokos előmelegített sütőben vaníliás tejjel locsolgatva kb 30 perc alatt készre sütöttem. Este már megkóstoltuk, de ma reggelre készült, természetesen egy hatalmas pohár tejjel kísértük le, ahogy azt kell.

1 megjegyzés: