Oldalak

2011. október 12., szerda

Paella a szerda esti vacsoravendégnek



Huh, elég késő van, így kénytelen vagyok visszafogni magam, és lényegre törően leírni a mai napot. Vendégünk volt ma, egy kedves fiatal csaj, aki lent dolgozik az irodában. Nem tudtam, mit főzzek, lévén alig ismerem, de Becky jó ötletet adott, azt mondta, csináljak paellat, legalább azzal kevés a mosatlan, igaza volt, hát így tettem. Hazaérve futottam egy kört a porszívóval, és nekiálltam. Hozzávalók:

750 g csirke felsőcomb (ezt kifiléztem, lebőröztem), 500 g paella rizs vagy rizottó rizs, 2 piros paprika, 1 fej hagyma, 3 kis szem paradicsom, 3-4 gerezd fokhagyma, só, bors, füstölt paprika, sáfrány, csirke alaplé (nálam kockából), 3 dl fehérbor, főtt királyrák, kagyló (vaj, só bors, maradék fehérbor, hagyma, fokhagyma) olivaolaj.

Az olivaolajat egy hatalmas serpenyőben felhevítettem, a kockára vágott csirkét sóval, borssal fűszereztem, majd hirtelen pirosra sütöttem, kiszedtem, majd egy tálban félretettem. Ezután a fennmaradt olajon a hagymát elkezdtem megfonnyasztani, hozzátettem az aprított fokhagymát, majd a rizset, így pirítottam egy ideig, hozzátettem a zöldségféléket, majd felöntöttem annyi alaplével, amennyi ellepte. A bort is ráöntöttem, majd a tetejére visszatettem a húst, lefedtem, majd mérsékelt lándon pároltam 20-25 percig. Ezalatt a kagylókat alaposan átválogattam, megtisztítottam, megmostam. Egy lábosban, 2 ek vajon a hagymát és a fokhagymát elkezdtem megfonnyasztani, hozzáöntöttem a fél üveg bort, sóztam, borsoztam, majd rádobtam a kagylókat. Ügyelni kell rá, hogy csak zárt héjú legyen köztük, ami nyitva van, az mehet a kukába. 6 percig főztem, folyton rázogatva az edényt. A fedőt nem szabad emelgetni, praktikusabb éppen ezért üvegből készültet használni, amint kinyílik az összes kagyló, kész is. Előmelegített tányéron azonnal tálaltam, finom száraz fehérbort ittunk mellé. Szuper vendégváró, 6 adag simán kijött belőle, a cucc pedig nem volt drágább 8 fontnál. A képért megint bocsi, de épp csak sikerült megörökítenem a dolgot.

1 megjegyzés:

  1. És szegény Tomi mit szült ehhez? Kagyló? Rák? Nekem mindenesetre összefutott a nyál a számban...

    VálaszTörlés