Oldalak

2011. október 2., vasárnap

Csösült dauphinoise burgonyával




Hétvégén pofátlanul hanyagoltam a főzést, egyszerűen nem volt kedvem itthon pöszmögni ebben a gyönyörű időben, így pénteken egy new york-i olasz étteremben vacsoráztunk, én Lamb Shank-et, Tomi pizzát, a csajok meg tésztákat, majd szombaton adtunk az élvezeteknek egy jó Fish&Chips-szel. Mára azonban kénytelen voltam valami kitalálni, annak ellenére, hogy a hátam közepére nem kívántam a konyhában való sertepertélést.
Tomi kívánságára sült csirke volt a vacsora, menzás nevén Cs.Sült, azaz csösült. Ebben semmi ördöngös nem volt, ezért a köretet turbóztam fel egy kicsit, így lett az egyik kedvencem: kisherceg krumpli. A vacsorához kellett tehát: (4 főre)

1 kg csirkecomb, 1 fej fokhagyma, paprika, só, köménymag, fokhagymasó, bors, olaj, 300 ml tejszín, egy marék reszelt sajt, 700 g krumpli, vaj.

A csirkét befűszereztem, tepsibe tettem, körülraktam fokhagymagerezdekkel, előmelegített sütőben, fólia alatt elkezdtem sütni. Közben a krumplit meghámoztam, 2-3 mm-es szeletekre vártam egy gyalun, majd vajjal rétegezve elkezdtem rétegezni egy tálba. Minden réteg után meglocsoltam egy kevés tejszínnel, melyet korábban 4-5 gerezd fokhagymával, sóval, borssal ízesítettem. Ezt is betettem a sütőbe, hozzávetőleg 50 percre. Közben a fóliát eltávolítottam a csirkéről, így sütve azt ropogósra. Amikor nagyjából kész volt, a krumplit (természetesen Tomi kívánságára) megszórtam egy kevés sajttal, és megvártam, míg szépen rápirul. Salátával ettük, de, ami lényegesebb, közben volt időm kitakarítani a lakást, így igazán praktikus vacsoránk volt. Személy szerint extra borsosan szeretem, salátával önálló ebédként is megállja a helyét.

2 megjegyzés: