Oldalak

2013. május 1., szerda

Házi Halrudacskák Avokádós Borsópürével


Jó, jó... tudom, első hallásra nem olyan vonzó a borsópüré dolog, én sem voltan oda érte sokáigüsokáig, de most, hogy Bellával közösen ebédelünk, praktikus választásnak tűnt. Az avokádó csak úgy került képbe, hogy épp megpucoltam egyet neki, és a maradék (3/4ed avokádó) ott díszelgett a konyhapulton. Összességében jó kis kaja ez, bár egy kevés sültkrumpli nem árt mellé, ha az ember kiadósabb ebédre vágyik. Amit használtam hozzá:

2 szelet fagyasztott tengeri halfilé, liszt, 1 tojás, 2 teljeskiőrlésű pita ledarálva, só, bors, reszelt citromhéj, olaj a sütéshez. A püréhez: 300 g fagyasztott borsó, egy kis csokor menta, 3/4ed érett avokádó, 1 ek olivaolaj, só, bors.
A halakat ujjnyi darabokra vágom, konyhai papírtürlőval jól leitatom, enyhén sózom, borsozom, majd bepanírozom. (liszt, tojás, morzsa, blablablabla...)Nem volt itthon zsemlemorzsám, de a friss "pitamorzsa" tökéletesen helyettesítette. Ehhez kevertem a citromhéjat is. Kevés olajban kisütöttem őket.
Közben a borsót nagyon kevés vízzel megpároltam, a végén hozzádobtam a mentét, majd összepürésítettem az avokádóval. Olivaolajjal, citrommal, sóval, borssal ízesítettem. Tádáááám! Kész is.

2 megjegyzés: