Oldalak

2013. május 1., szerda

Spaghetti Torta, olyan JamieOliveresen, de mégsem úgy


Nem emlékszem már, mikor akadt meg a szemem ezen a recepten, de itt zavarog a mozilla állapotsorában egy ideje. Tegnap rettenetesen rákívántam az ecetes fejessalátára, de gondoltam, Tomi azon nyomban beadná a válókeresetet, ha mindössze nyúlkaja kerülne a vacsoraasztalra, így gyorsan összedobtam ezt is, a saláta mellé, amolyan köret gyanánt :). A recept hasonló, de mégsem ugyanaz, mert a hozzávalókból volt is itthon ez-az, meg nem is, szóval tessék az övét is elolvasni, monjuk itt. Tehát, amit én használtam:

400 g spaghetti, 4 szem friss paradicsom, 350 ml tejszín, 2 tojás, 2 marék reszelt cheddar, 200 gramm feta, 250 g friss spenótlevél, 3 gerezd fokhagyma, só, bors, olivaolaj, 2 tk szárított oregánó.

A tésztát sós vízben kifőztem, közben egy tálban a tejszínt, a tojásokat, a sajtot, sót, borsot összekevertem. Egy serpenyőben egy kevés olivaolajon megfutattam a vékonyan felszeletelt fokhagymát, majd rádobtam a spenótot, és hagytam, hogy minden levét kieressze. Ekkor elzártam alatta a gázt, félretettem. A paradicsomokat kockára vágtam, a tésztát leszűrtem, és rádobtam a tejszínes keverékre, összekutyultam a paradicsommal, a spenőttal, majd tortaformába lapogattam az egészet. A tetejét még megszórtam reszelt sajttal, és 220 fokos sütőben aranybarnára sütöttem. Ecetes fejessalátával tálaltam. Nyamm. Ennek a receptjét is leírom, hátha valakinek új. Kell hozzá:

kb 4 dl víz, 5 ek cukor, 3 ek 20%-os ecet. 

Ez a Tomi-, és gyerekbarát arány, elég édes, én szeretem 4 ek ecettel is. Ezeket kutzulom habverővel addig, míg a cukor teljesen fel nem oldódik. Közvetlenül tálalás elött forgatom bele az előzőleg alaposan megmosott leveleket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése