Oldalak

2013. május 8., szerda

Steak Sandwich, az igazi "legényfogó"


Tegnap fantasztikus napunk volt. Egy verőfényes bank-holiday-monday után egy még melegebb, még naposabb keddel ajándékozott meg minket a sors, amit nem akartam elvesztegetni, ezért fogtuk magunkat Bellával, és kiköltöztünk egy közeli strandra, és az egész napot a vízben, majd egy fa árnyékában töltöttük. Jól tettük, hogy elmentünk, mert ma már megint esik... :( A nagy jódógunkban azonban eszembe jutott Tomi, aki ugyanakkor keményen dolgozott, és komoly lelkiismeretfurdalásom támadt. Szerettem volna neki egy igazán finom vacsit készíteni, hamár nem jöhetett velünk élvezni a napsütést. Más szóba se jöhetett, csak a steak Sandwich.
Ez egy igen praktikus találmány, egyrészt, mert állati mutatós, ugyanis kb olyan hosszú, mint az alkarom, és arasznyi magas, másrészt a méregdrága Sirloin Steak-ből jóval kevesebb kell bele, mintha tányéron, krumplival tálalnám. Én tegnap 2 gyönyörű szeletet vettem eredeti áráról 30%-kal leértékelve, ami összesen 400 grammot adott ki, és bőőőőségesen elég volt. Ez a mennyiség 4 főt símán kiszolgál. Amit mág használtam:

1 cibatta, 2 szelet Sirloin Steak (jó 1,5 cm vastag), 3 szelet sajt, 1/2 üveg aszalt paradicsom, 1 nagy fej lilahagyma, 1 ek kapribogyó, 1 marék friss petreszelyem, torma, 1 nagy paradicsom, uborka, saláta, só, bors, kakukkfű, olivaolaj, krumpli, rozmaring.


Tepsis krumplit készítettem köretnek, ezzel kezdtem. A krumplikat jól megmostam, és pucolás nélkül egyenlő méretű darabokra vágtam. Hasáb, félgömb, cikk, tök mindegy, krumpli, és ízlés kérdése. Olivaolajjal meglocsoltam, rátépkedtem egy kevés rozmaringot, és betoltam az előmelegített sütőbe.
Közben a húsokat is megkentem olivaolajjal, majd sóztam, borsoztam, meghintettem szárított kakukkfűvel, és jól megmaszíroztam, megdögönyöztem őket. Fontos, hogy a steak sütés előtt szobahőmérsékletű legyen, ezért érdemes egy órával hamarabb kivenni a hűtőből. 
Az aszalt paradicsomot, a kapribogyót, petrezselymet és a hagymát robotgéppel felaprítottam. A ciabattát betettem a sütőbe 4-5 percre a krumpli mellé, majd félbevágtam, belekentem a paradicsomos cuccot, a másik felébe pedig a tormát.
Egy serpenyőt elkezdtem hevíteni, jó sokáig, míg igazán fel nem forrósodott. Ekkor rádobtam a két steaket, és mindkét oldalán 3-3 percig sütöttem őket. Nincs nyomkodás, nincs fordítgatás, csak hagyni kell őket. Amikor kész, kiveszem egy deszkára őket, és hagyom pihenni. Aki szereti, és akinek nincs egy finnyás férje, nyugodtan beledörzsölhet sütés előtt egy kis chillit is, még finomabb lesz! A hús hat percig sül, ezért 6 percig pihen, mielőtt felvágom. Szépen elkezdtem összeállítani a szendvicset, előbb a husit, majd a sajtot tettem bele, erre jöttek a zöldségek. Megint csak ízlés, és hűtőtartalom kérdése, mi kerül még bele. Krumpli kész, szendó felvág, ketchup, mustár, és kész is. Tomika még kapott egy szép pohár cidert is mellé, aztán ezerrel nyomta nekem a szerelmetes csókokat míg mosogattam.
Visszatérve a dolog "gazdaságos" mivoltára, kiszámoltam, hogy 4 főre ez a vacsi ugyanannyiba kerül, mint 2 BigMac menü. Csak annál sokkal, de sokkal finomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése