Oldalak

2011. november 7., hétfő

Egy készletfelélő vacsora Csülkös Bablevessel


Elhatároztam, hogy szép lassan mindent elhasználok a mélyhűtőből. Leginkább azért, hogy karácsony után friss cuccokkal tölthessem fel, nomeg azért is, mert néha nem árt lebeszélnem magamat a napi boltbajárásról, mert tapasztalatom szerint mindig több cuccal távozom a pénztártól mint azt eredetileg elterveztem. Reggel tehát kivettem egy kisebb füstölt csülköt olvadni. Összevadásztam továbbá:

kb 180 g száraz tarkababot, 1 konzerv vörösbabot, 2 kisebb sárgarépát, 2 kisebb krumplit, 1 paszternákot, két kis hagymát, 2 gerezd fokhagymát, egy negyed paprikát, egy kis darab zellert, lisztet, olajat, pirospaprikát, szemesborsot, 2 babérlevelet, lestyánt, tejfölt.

A kuktában egy óra alatt puhára főztem a csülköt az egyik hagymával, babérlevelekkel és a szemesborssal, amikor megfőtt, kivettem a léből, alaposan bebugyoláltam alufóliába, majd félretettem. A levét konyhai papírtörlőn átszűrtem, ez szépen felfogta a zsírját, majd a reggel óta ázódó babot félpuhára főztem benne. A zöldségeket közben meghámoztam, felkockáztam, majd ezt is a babhoz adtam. Mikor már majdnem kész volt, 2 ek olajon megfuttatam a két gereyd reszelt fokhagymát, a reszelt vöröshagymával, rádobtam 3 ek lisztet, kevés paprikát, majd hideg vízzel csomómentesre kevertem, ezzel rántottam be a levest. A csülköt felkockáztam, visszatettem a levesbe, fűszereztem, majd egy utolsó rottyantás után forrón tálaltam. Tejfölt és petrezselyemzöldet kínáltam mellé.
Másodiknak Tomi 3 tojásos piskótából készült Arankás csokikrémes tortácskát kapott, én ezt már nem nagyon kívántam, úgy teleettem magam a levessel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése