Oldalak

2011. november 6., vasárnap

Szűzpecsenye Grillezett Polentaágyon Cideres Almaszósszal


Hát, igen lusta voltam a héten posztolni a vacsorákról. Ma sem viszem túlzásba, mert a konyhában mindössze arra a fél órára álltam be, míg ezt a vacsit összedobtam. Azt persze nem mondom, hogy nem csináltunk semmit, egész délelőtt takarítottunk, mert csodaszép idő volt, ami nagy napsütéssel jár, ami meg a bútorokon teszi extrán láthatóvá a port és a maszatot, ezért végigcsutakoltuk a lakás minden szegletét. Utána séta, kis bevásárlás, és irány a konyha. A szűzpecsenyét még a hét elején vettem a Waitroseban féláron. Így totál nem vészes az ára, nagyon szép, zsenge hús lévén pillanatok alatt el is készül, ezért ideális hétköznapi gyirs-gyors vacsorákhoz. Tomi másfél hete próbál bepusztítani egy 4 literes perry cidert, amit egy közeli farm shopban vett, gondoltam besegítek neki, és 2 decit én is elhasználok a kajához, így lett cideres almaszósz a körítés mellé. Amit tehát használtam:

1 darab sertés szűzpecsenye (kb 350-380 g), 2 alma, 2 dl cider, vaj, olaj, só bors, pár levél friss zsálya, 2-3 ek tejföl vagy tejszín, kevés liszt, 3 shallot hagyma.

A húst 2 centis medalionokra vágom, sózom, borsozom, félreteszem. A hagymát apróra vágom, az almát uborkagyalun hajszálvékony szeletekre szelem. Egy vastag aljú serpenyőben a vaj és olaj keverékét elkezdem hevíteni, közben a húsokat meghempergetem lisztben, majd pirosra sütöm minden oldalát. Amikor kész, kiveszem őket, és melegen tartom. A serpenyőbe beledobom a hagymát és az almát, egy-két percig pirítom, majd meglocsolom ciderrel. Óvatosan elkezdem keverni, megvárom, míg minden leragadt rész szépen feloldódik, majd visszateszem a húsokat, és lefedve puhulásig párolom, ez kb 10-15 perc. Ezután újra kiveszem őket, a szószt elkeverem egy kis tejszínnel, majd további 4-5 percig rotyogtatom, sűrítem. Forrón tálalom.

Mára grillezett polentát készítettem hozzá, ehhez 750 ml vízben főztem meg 200 g kukoricadarát, hozzátettem 1 tk sót, egy tk vajat, majd kb 1,5 centi vastagon kiterítettem a masszát egy szilikon sütőpapírra. Megvártam míg kihűl, a legnagyobb pogácsaszaggatómmal korongokat szaggattam ki belőle, majd nagyon meleg grillserpenyőn 10-10 percig grilleztem mindkét oldalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése