Oldalak

2011. november 19., szombat

Málnás Tejespite


Ez meg már a mai ebéd második fogása. Szerintem már mondanom sem kell, hogy kettőnk közül ki a célközönség, természetesen Toma, aki megvan őrülve a tejes cuccokért. Mivel a tejleves elkészítésére még nem tudott rávenni, megcsináltam neki ezt, elő fogáskánt egyszerű kolbászos krumplilevessel tálalva. Mosolygott is rendesen, ahogy én is, ugyanis így alkalmam nyílt előkotorászni a mélyhűtőből egy csomag otthoni halászlésűrítményt, amibe belefőztem 2 tengeri halfilét. Nyammm....
A recept valahonnan a netről van, sajnos már nem emlékszem a pontos forrásra, így bocsi, ha valaki úgy érzi, hagy az övét csentem el. Hozzávalók:

500 lm zsíros tej, 3 tojás, 50 g vaj, 100 g cukor, 150 g liszt, 1 ek vaníliáscukor, egy marék fagyasztott málna. Az egész tojásokat habosra kevertem a cukorral robotgép segítségével, fokozatosan hozzáadtam a lisztet és a tejet, a végén pedig az olvasztott vajat. Ez így egy híg palacsintatészta lett. Egy közepes jénait kivajaz(tattam Tomival :D), ebbe öntöttem a tésztát, fagyott málnával megszórtam, majd 180 fokos sütőben 45 perc alatt készre sütöttem. Mivel a porcukrom elfogyott, nem hintettem meg a végén, amit egyébként megcsináltam volna. Mivel Tomi nem kért hozzá se vaníliakrémet, se lekvárt, magában ettük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik így málnával, nálunk is gyakran szerepel a menün, de eddig gyümölcs öntetet készítettem hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Wow, az jól hangyik... hogy készíted a gyümölcsöntetet?

    VálaszTörlés