Oldalak

2011. november 2., szerda

Tokány Hentes Módra


Rettenetes éjszakánk volt, sikerült jól összevesznünk. Persze mindez vacsora után történt, így van mit feltöltenem, bár kedvem nem sok van hozzá. A mélyhűtő kiürítésében vagyok még mindig, most épp két csomag tarja jutott a kezembe, amiből tokányt készítettem. Általában borsós tokányt szoktam csinálni, azt mindketten szeretjük, de az egyik szakácskönyvemben szerepel ez a recept, gondoltam, a változatosság kedvéért most hentes módra csinálom. Amit használtam:

Egy ujjnyi darab szalonna, 150 g füstölt kockázott bacon, 4 szelet tarja felcsíkozva, 1 nagy fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, kevés sűrített paradicsom, só, bors, csemegeuborka levével.

A szalonnát apró kockákra vágom, kisütöm a zsírját, majd ebben pirítom meg a hagymát. Amikor üveges, rádobom a baconkockákat, és további 5 percig pirítom. Én a lidl-ben kaphatót használom, mert abból nem fő ki víz, míg az angolokéból igen, aminek ráadásul valami egészen furcsa szaga van, nyílván füstaroma, vagy fene tudja, mindegy is, lidl-ös teszi a dolgát. Ezután a husit is rádobom, fehéredésig sütöm, majd egy kis tálban a paradicsompürét pár csepp vízzel kikeverem, és ezt is ráöntöm a húsra. Átkavarom, fűszerezem, majd 1-2 perc után kevés vízzel, de csak épp annyival hogy az alján ne kapjon oda. Így párolom fedő alatt, fokozatosan adagolva hozzá kevéske vizet. Mikor a hús már majdnem puha, szeletekre szelt csemeguborkát dobok rá, körülbelül egy maréknyit. További 10 perig főzöm, majd krumplikörettel tálalom.
Egyszerű alapanyagok, egyszerű módon összerakva, fantasztikusan ízes végeredménnyel. Tipikus magyar kaja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése