Oldalak

2011. november 19., szombat

Kókuszkrémtorta újragondolva


Utólag már nem is szeretem ezt a tortát, pedig igazán jó érzéssel csináltam. A munkahelyemen jótékonysági gyűjtést rendeztek, én szokásomhoz híven ezzel szálltam be, ami nem tetszett az egyik "mindenben én vagyok a legjobb" kolléganőmnek, így nagyon buta helyzet állt elő. Mindegy is, kicsit szarul esett, bár őszintén szólva nem szabad mást várni egy teremnyi nőtől. Az viszont biztos, hogy mindenkinek nagyon ízlett a végeredmény, szerintem is egész jól sikerült, annak ellenére, hogy nagyon fáradtam dobtam az egészet össze, és a krémhez sem sikerölt beszereznem a megfelelő állagú kókuszkrémet, így nagyon puha volt a krém a díszítéshez. A recept egy hat tojásos piskótával indult, amihez kellett:

6 tojás, 180 g liszt, 180 g cukor, 2 ek olaj.

A tojásokat a cukorral jó tíz percig keverem robotgéppel, majd beleforgatom a lisztet apránként adagolva, az olajat is óvatosan beleforgatom, 180 fokos sütőben, egy nagy tortaformában kisütöm. Jöhet a krém.

600 ml tejszín, 500 ml kókuszkrém (Blue Dragon), 8 ek porcukor, 12 zselatinlap.

A zselatinokat kevés vízben elkezdem áztatni. A tejszínből kemény habot verek, hozzáadom folyamatos keverés mellett a kókuszkrémet és a cukrot. A zselatint ezután nagyon rövid idp alatt felmelegítem éppen csak annyira, hogy feloldódjanak, majd ezt is hozzáadom a krémhez apránként. A tortalapot 3 egyenlő vastagságú szeletre várom, az elsőt visszateszem a formába, ráteszem a krém negyedét, elegyengetem, majd jön a második és harmadik lap hasonlóképp, a végén kókuszkrémmel zárom a sort, és beteszem az egészet a hűtőbe. Nálam egész éjjel pihent, aztán a maradék krémmel bedíszítettem az oldalát, nyilván ehhez érdemes újra bekeverni még egy adagot, másköl9nben kénytelenek leszünk összetörni a zselatint benne. én viszont ehhez túl lusta voltam, ezért kókuszreszelékkel álcáztam a kenés hibáit. Habzsákkal bordűröztem, olvasztott étcsoki és vaj keverékével csokimázat húztam a közepére, majd díszítettem. Karácsonyi tortának kiváló, különösen az ezüst gyöngyöcskékkel. Ez a recept kb 12 nagy szeletet ad ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése