Oldalak

2011. augusztus 8., hétfő

Évfordulós vacsora: Civet de Lapin à la Française, azaz Francia Nyúlpörkölt Részeges Barackkompóttal


Mara gyors leszek, elvegre ma van a hazassagi evfordulok, tehat nagyon nem a potyogessel kene torodnom. Annyi idom van, amig Tomi befejezi a mosogatast. Reggel ugy alakult, hogy megallapodtam magammal, amennyiben sikerul a hentesnel nyuszit vennem ebedszunetben, az kerul ma az asztalra. Lass csodat, fegyesztva igaz, de ujitottam egy cuki vadnyulat potom £5.50-ert. Nem volt kerdes, hogyan keszuljon. Elokerestem tehat a klasszikus "mindent a casserole-edenybe, es sutty be a sutobe" receptet. Amit hasznaltam:

1 nyuszi (5-6 darabra szetszedve), vaj, olivaolaj, 1 fej fokhagyma, 5 shallot, 2-3 sargarepa, Bouquet Gami (1 szar zellerbol,baberlevelbol, friss rozmaringbol, friss kakukkfubol) so, bors, 1 uveg szaraz vorosbor, 1-2 ek vorosborecet, borokabogyo.
A vajat es az olivaolajat vastag alju serpenyoben megolvasztom, majd alacsony langon 5 percig fonnyasztom rajta a hagymakat. Kozben beledobom a fiszercsokrot is. Miutan az olaj finom illatossa valt kiveszek mindent belole, es az elozoleg borban aztatott, majd letorolgetett, soval borssal gazdagon bedorzsolt nyuldarabokat aranyszinure sutom benne. A repakkal beleteszem egy sutoallo mely fedeles edenybe, rakanalozom a hagymakat is, majd a serpenyobe leragadt darabokat egy keves borral folforralom, es feleresztem a porkoltet vele ugy, hogy majdnem ellepje. 180 fokos sutoben 1-1.5 orat sutom. Kozben Elokeszitem a krumplis galuskat.

3 szem daralt krumplibol, 1 tojasbol es annyi lisztbbol, amennyit a teszta felvesz. Soval es borssal izesitem, forro sos vizben szaggatom ki, majd fustoltszalonna zsirjara merem, melegen tartom talalasig. Egy keves krumplit is bedobtam a sutobe a nyuszi melle, ezt olivaolajjal es rozmaringgal izesitettem.

Kozben elkeszitettem a kompotot. Ehhez kellett:

4-5 szep, erett oszibarack, 3-4 dl vermut rosso, 2 dl viz, 2 ek mez, 1 fahejrud, 1 elozoleg mar kikapart hasznlat vaniliarud, 2 tk muscovado cukor, par szekfuszeg.
A vermutot a vizzel es az izesitessel jol kiforralom, mig a cukor es a mez maradektalanul fel nem oldofdik, majd a megmosott, felbevagott es kimagozott barackokat 15-20 percig fozom a leben. Miutan kesz, kiveszem oket es egy mozdulattal lehuzom a hejukat. Ezutan a levet 30-40 percig forralom, mig suru szirup szeru allagu nem lesz. Ekkor atszurom, es felreteszem talalsig. Vaniliafagyival kinaltam.

Tomi gyonyoru viragcsokorral koszontott, es meg ajandekot is kaptam, egy olyan nyaklancot, amire mar ezer eve vagytam, hozza illo fulbevalokkal. Kicsit szegyellem magam, hogy en csak a vacsival keszultem! Latszolag persze orult neki, kulonosen bezsongott a nyul hallatan, megis egy kicsit egyenlot;enre sikerult ez az egesz. :( A lenyeg persze az, hogy harmadik eve vagyunk ma hazasok, es nagyon, de nagyon szeretjuk egymast. Orulet, hogy hogy szalad az ido!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése