Oldalak

2011. augusztus 6., szombat

Spenótos és Kecskesajtos Quiche





Valamelyik nap hazaerve kiborultam, hogy faradt vagyok, sok a dolog, es meg azt is nekem kell kitalalnom minden este, hogy mit egyunk. Erre masnap anya, akinek sikerult ezt az egeszet a szemere hanyni kozolte, hogy "olyan pie-t csinalj"! Gondoltam magamban, hat, nem konnyiti meg a dolgom, ha a steak and guinness pie-ra gondol, mert az bizony vagy 4 orat tolt osszesen a sutoben, igy huztam nagyon a szamat es felajanlottam naki, hogy majd utolso este kap pajt. Masnap persze kiderult, hogy o nem arra gondol, hanem amit egyszer regen kepen elkuldtem neki, ami viszont egy Quiche volt. Tulajdonkepp nem igazan tudom, miert nevezik francia neven az angolok ezt az etelt, leven az o "tart"-juk teljesen ugyanaz, minden esetre, mi valami ilyesmit vacsoraztunk. Viszonylag praktikus etel, mert nagyon elegansan tud mutatni, mikozben a hutoben fellelheto osszes maradekot kepes elnyelni. Keszulhet a kolbasztol kezdve a baconon at a poriehagymaig mindenbol, meg akar szaritott paradicsombol vagy brokkolibol is, a lenyeg, hogy jol nyakon legyen ontve valami tejtermek + tojas komboval. En most nem maradekbol keszitettem, hisz' ez anya utolso vacsoraja, igy valami kulonlegesebbet szerettem volna talalni.
Az alap egyszeru: 400 g-os shortcrust pastry-t hasznalok, amit erdemesebb keszen venni, mert ugyanolyan finom, raadasul ugyanannyi penzbol jon ki. Ezt vekonyra nyujtom, es beleteritem a gyumolcstortaformamba. Az enyem nagyon szuper (I LOVE PIREX), igy nem kell lisztezni. Beleteritek meg egy sutopapirt is, majd fel kilo babbal (jobbak sutogyonggyel) biztositom ki, hogy nehogy felpuposodjon. 180 fokon 30 percig sutom. Ezalatt elokeszitem a tolteleket. Ehhez kell:

3 shallot hagyma, 4 gerezd fokhagyma, 400 g friss baby spenot, 200 g ricotta, 150 ml tejszin, 4 tojas, 180 g kecskesajt (lidl-ben veszem £1.65-ert, mennyei!) so, feherbors, olivaolaj, szerecsendio.

A hagymat felszeletelem nem tul vekonyra, majd 2 gerezd szinten szeletelt fokhagymaval olivaolajon megfuttatom egy nagyobb serpenyoben. Amikor az illatat mar lehet erezni, radobom a spenotot es keves borssal 10 perc alatt takareklangon parolom. A sutobol kivett formabol eltavolitom a babot, majd eloszlatom benne a spenotot. Egy talban habverovel a tojasokat a ricottaval es tejszinnel osszekeverem, sozom, borsozom, szerecsendioval es a maradek fokhagymaval izesitem. Ezt raontom a spenotora, hogy a krem szinultig elfegje, majd a sutoben tovabbi 30-40 percig 200 fokon sutom. Ezalatt elkeszitem az ontetet:

2 kk dijoni mustart, 2 ek olivaolajjal, fel citrom levevel, egy jo csipet orolt feketeborssal, soval es aprora vagott mentalevellel osszekeverek addig, mig mazszeru nem lesz. Keves szaritott granatalmamaggal megszorom, kis talkaban talalom. Melle ruccolat adok, en nagyon szeretem, Tomi hozza sem er, mondvan "rendes ember nem eszik pitypangot!". Nem tudjak ezek, mi a jo. Anya is erosnek talata, jo, persze, nem egy fejessalata, de istenien megy a bosossaga a kremes cucc lagysagahoz. Azt hiszem, ennyi. Egyszeru, elegans, kb 1 ora az egesz, igazi praktikus vacsora. Holnap, ahogy mondtam, anya utazik, igy megyunk Londonba, ami azt jelenti, hogy megint megyek a torokok piacara... Meg nem tudom, mivel terek vissza, de veszedelmesen zoldseges hetunk lesz, ugy hiszem!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése