Oldalak

2011. augusztus 13., szombat

Meggyleves és Kijevi Csirke, azaz hogyan hódít a francia orosz útlevéllel világot...




Igazi pihenos napunk volt ma. Igaz, hatkor sikerult felkelnem, hogy miert, azt nem igazan tudom, de az egesz reggelt az agy kornyeken toltottuk. Isteni olivas ciabattat reggeliztunk bacon and salad szendvics formajaban, azutan ebedre a tegnaprol maradt tesztat toltuk be. A vacsorara nem volt otletem, hiaba nyuztam Tomit, o minden aron rakott grizt kovetelt, amihez viszont nekem semmi kedvem nem volt, igy fogtuk magunkat, es atmentunk a kozeli varosba korulnezni kicsit. Egy nagyon kicsinyke bolhapiacozas is volt, majd irany a tesco. En mar ut kozben kitalaltam, hogy majd bemegyunk, egyenesen a konyvosztalyra, felnyitunk az elso kezunkbe akado konyvet, es azt esszuk, ami ott lesz. Tomi nem volt elragadtatva. O nyitott. A Chicken Kiev lett a szerencses nyertes. Orult, mert szereti. Hazajottunk, osszepakolasztunk, elokeszultem. Eloszor a levest csinaltam meg, hogy legyen ideje hulni. Amibol dolgoztam:

1 uveg magozott meggy (lidl-bol), 1 fahejrud, 4 szegfuszeg, fel hasznalt vaniliarud, 1.5 dl vermut, 3 tk mez, fel citrom heje es leve, 1 dl tejszin, 1 dl tejfol, 1 ek liszt

A meggyet leszurtem, majd a levet egy keves vizzel higitva a fuszerekkel jo negyed oraig foztem. Ezutan atszurtem, majd a meggy 2/3-at beletettem. Maradek meggyet a tejfollel es tejszinnel leturmixoltam, beletettem egy evokanal lisztet, csomomentesre kevertem, majd ezt is hozzaszurtem a leveshez ugy, hogy a heja ne menjen bele. Egy-ket percig foztem, majd kitettem hulni az ablakba.

A kijevi mar egy kicsit tobb elokeszuletet igenyelt. A legnehezebb resze az egesznek kiszurni egy olyan doboz csirkemellet a boltban, ami nagy valoszinuseggel szepen toltheto lesz, mivel itt minden talcas kiszerelesu, ez nem is olyan egyszeru mint hangzik. Ezutan egy eles filezokes es egy tuszeru valami segitsegevel szep zsebeket vagtam a csirkemellekbe, majd egy sordofa segitsegevel hasonlo vastagsagura utogettem, es levagtam rola a kis darabkat az oldalarol. Ezutan jott a fuszervaj... Ami kellett hozza:

550 g csirkemell (nekem ez 3 darab volt), 125 g sozatlan vaj, 2 pupos evokanal friss, apritott petrezselyem, 3 gerezd zuzott fokhagyma, so, bors, keves reszelt citromhej, 3 ek zsemlemorzsa, a panirozashoz: liszt, tojas, morzsa.

A szobahomersekletu vajat az aprora vagott petrezselyemmel, fokhagymavan, soval, borssal es a citromhejjal osszekevertem, majd hozzaadtam a zsemlemorzsat is. Bevallom, ezt kezzel szoktam osszeturmanyolni, igy a kevem melege segit a vajnak elegyedni... tudom, tudo, barbarkodas. Ezutan ezt a masszat habzsakba adagolom, majd megtoltom vele a csirkemelleket. Sozom, borsozom oket kivulrol, bepanirozom es felreteszem 20 percre a hutobe. Ezalatt a hasabokra vagott krumplit tepsire teszem ugy, hogy ne fedjek egymast, olajspray-jel megfojkalom, es 200 fokon ropogosra sutom oket. Koretkent ma citromos vinaigrettevel megbolonditott parolt spargat es zsenge brokkoliviragot talatam, ezeket parololabosban gozoltem 10 percig, majd egy fel citrom levebol, 6 ek olivaolajbol, sobol, borsbol egy 1 gerezd zuzott fokhagymabol keszult dressingbe martottam, majd megszortam reszelt citromhejjal. A sutesnel az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy ne legyen az olaj tul forro, maskulonben a nagyobbacska husok kivul megegnek, belul pedig nyersek maradnak. Meleg tanyeron azonnal talalom oket, a kijevi szeleteket erdemes kozepen sregen megvagni, hogy a kifolyo vaj elegyedhessen a vinaigrettevel.
Hozzavetoleg 40 perc az egesz, elokeszitessel egyutt, bar nagy elonye, hogy elosutve, kihutve barmikor fagyaszthato. Azt ugye nem kell mondanom, hogy ezerszer finomabb a bolti felkesz verzional.
Lassan nem artana elgondolkodnom egy "alorosz" cimken, eloszor az oroszkremtorta, ami magyar, aztan a kijevi csirkemell, ami meg francia... Ki erti ezt?!

A levest valojaban desszertnek sikerult megennunk, addigra Hajnalka is atjott, aki tegnap ert haza Magyarorszagrol. Bevallottuk neki, hogy nem locsoltuk meg a viragait, amit rettenetesen szegyellek, de tenyleg. Talan nem lett bajuk... Kaptam viszont az anyikajatol egy csodalatosan oreg tearozsat! Imadom! Persze ennek is tortenete van, ami nagyjabol a borokabocsok es Tamas orokos harcarol szol, de ezt inkabb maskor. Ami ennel is erdekesebb, hogy hozott at a szomszedasszony 3 un. bok choy-t, ami egy kinai zold leveles zodseg. Eletemben nem keszitettem meg ilyet, igy ehhez is hajtanom kell holnap receptet. Mar alig varom!
Mig el nem felejtrem: koszontom azokat, akik olvasnak, de nem ismernek minket! Orulet, hogy vannak egyaltalan ilyenek! Pedig azt hittem, csak anya nezi a kajainkat! Csudajo erzes am!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése