Oldalak

2011. augusztus 1., hétfő

Francia hagymaleves cipóban & Szilvás clafoutis


Rendhagyo modon meg kajakeszites kozben irok. Nagyon ehesek voltunk mar, igy az eloetelt mar betoltuk anyaval a vacsiig viszont meg mindig van jo 40 perc, igy kenytelen vagyok lekotni magam valamivel. Sutoben van a desszert es a kenyer, a leves mar nagyjabol keszen van, takareklangon rotyogtatom meg egy kicsit. Figyelem, ma rendes receptek kovetkeznek, nem csak a napokban megszokott tinglitangli. Mikor hazaertem gyorsan bedobaltam a kenyersutogepbe a cipocskak hozzavaloit. Recept ki mastol, mint Limaratol (itt). Leveshez is elokeszultem:

4-5 darab szep voroshagymaval, egy par level zsalyaval, egy kis ag kakukkfuvel, 3 ek vajjal, 1 ek olivaolajjal, 1 ek cukor, 1 liter jo bouillonnal (kockabol), 2-3 ek worcestershire szosszal, soval, borssal, 2 gerezd fokhagymaval, 1 ek liszttel, 2.5 dl szaraz feherborral

A hagymakat es fokhagymakat felszeleteltem, olaj es vaj kevereken lassu tuzon 15 percig paroltam a fuszerekkel fedo alatt. Ezutan soztam, ratettem a cukrot, majd a feherbort cseppenkent hozzaadva 30 percig barnitottam. Miutan finom edeskes ize lett ratettem a lisztet, es ezzel is forgattam 3 percig, majd felengedtem a level es keszre fuszereztem. Beletettem a maradek bort, ha lett volna itthon egy kis pohar cognacot. Tovabbi 40 perc rotyogtatas, kesz. Miutan a cipok kisultek, johet a skalpolas es kibelezes. Feltoltom levessel, reszelek ra sajtot, teszek a tetejere egy szelet camombert es grill alatt 2 perc alatt megolvasztom. Azonnal talalom.

Kozben a fura nevu edesseg: a Clafoutis. Julia Childtol van a recept, sajnos nem a szakacskonyvebol, mert az nekem nincs meg (:( nem gyenge utalas karacsonyi ajandekotletben kuzdoknek :D), hanem netrol, ami mindig egy kicsit mintha csokkentene a kaja erteken. Bevallom oszinten, elso pillanatban azt gondoltam magamban, hogy kar egy amerikaira francia etelt bizni, mert eletemben nem gondoltanm volna, hogy barmi osszeallhat 80g liszttol, biztosra meg most sem mondom, mert meg az utolso 10 percet tolti idegen baratunk a sutoben, de egesz biztatoan nez ki, igy valamivel nagyobb magabiztosaggal (marmint fel oraval ezelotthoz kepest) irom le a receptet. Nagy koszonet Tominak, aki a stupid cup-os mertekegysegeket grammositotta es mleresitette! Koszonjuk!!! A hozzavalok tehat a kovetkezok:

280 ml tej, 66 g cukor, 3 tojas, 1 ek vanilias cukor, csipet so, 70 g liszt, gyumolcs, ujabb 66 g cukor, porcukor a szorashoz.

A gyumolcs es az egyik adag cukor kivetelevel mindent osszekeverunk a robotgeppel, tortaforma aljaba ontjuk a (nagyon folyekony) cucc felet, radobaljuk a gyumit, megszorjuk a cukor masik felevel, majd meglocsoljuk a massza maradekaval. Sutobe betol, 180 fokon 45perc. Nem vicc... Es valami lesz belole... orulet.

Folyt. kov. vacsi utan. huh, meg sem birok mozdulni... Pedig a desszertbe meg csak epp belekostoltam. Tomi persze referalt, neki mindig van egy kis hely a pociban az edessegnek. Nem lett a legjobb, kicsit duhit is, ezert valamikor ujra nekiugrom... Ki tudja, lehet valamit en szurtam el vele... Nem rossz, de nem is tokeletes. Sebaj, a leves sikere karpotol. Johet egy jo kis gyomoregos ejszaka megint!



1 megjegyzés:

  1. Na, ez tipikusan a "ha beledöglöm, sem hagyom a tányéron" volt... a sütiről majd holnap - ha túlélem a mai éjszakát :-)

    VálaszTörlés