Oldalak

2011. augusztus 18., csütörtök

I ♥ MENZA: Sárgaborsófőzelék fasírtgolyókkal


Upsz, közzétettem egy üres bejegyzést... Hát, igen, a technika ördöge vagyok :D. A mai vacsoráról. Annyira megkívántam! A legjobb, hogy anya sosem csinált nekünk sárgaborsót, mert ő nem szereti, ugyanez volt a helyzet a mákkal is, így jobb híján a menzán ettünk ilyen dolgokat. Ebből egyenesen következik, hogy a menzás verziók váltak etalonná, amit viszont végtelen bonyolult otthon előállítani óriási alumínium kondérok hiányában. Ezer éve van egy receptem, ami bevált, Tomi is szereti, ráadásul nagyon egészséges (is tud lenni). Kell hozzá:

500 g sárgaborsó (én ebédszünetben áztattam be, így kb 4 órát volt vízben), 1 kis fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 kk angol mustár, 1-2 ek ecet, 1 kk vegeta, 1 kk paprika, 2 ek liszt és vaj a rántáshoz.

A beáztatott sárgaborsót leszűröm, beleöntöm a kuktába, majd annyi friss, langyos vízzel engedem fel, amennyi éppen ellepi. Beledobom a meghámozott hagymát és fokhagymát egészben, majd forrástól számított 10 percig főzöm. Kiereztem a gőzt, eltávolítom a hagymát, ízesítem, majd egy híg rántással sűrítem. A vaj jót tesz neki, gyönyörű, selymes lesz tőle, bár néha ezt mellőzöm és egy belefőzött krumplival és magával a borsóval sűrítem be, amivel épp olyan finom mint rántással. A köretnek persze egy szép szál sült kolbász lett volna a legjobb, nekem azonban el kellett használnom a hűtőben árválkodó darált marhát, így fasírtot készítettem. Már reggel befűszereztem, majd este formáztam meg. Meglepetést is rejtettem bele Tominak, mindegyik golyó közepébe ugyanis egy darabka sajtot tettem, ami nagyon szépen megolvadt sütés közben.

Mielőtt valakiben felmerülne, hogy mekkora baromság nyáron egy ennyire tipikusan téli ételt tenni az asztalra gyorsan elmondom, hogy itt 12 fok volt ma, és egy percre sem állt el az eső, az ég olyan sötét volt, mint éjszaka... így nagyon is passzolt a kaja a mai átkozott időjáráshoz. Lehet, hogy hülyeség, de nem tudom elképzelni, hogy majdnem egy hét, és a tengerparton süttetjük a hasunkat... Nehéz ezt elhinni, miközben gyapjúpulcsiban pötyög az ember lánya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése