Oldalak

2011. szeptember 11., vasárnap

Serpenyős libamáj flambírozott körte- és polentaágyon


Miután tegnap meggyőződtem arról, hogy a libamáj a hűtőben túlélte az utazást, vacsorára gyorsan el is készítettem. Nem sokat bíbelődtem a dekoratív tálalással, mert nagyon késébsen voltam, épp csak végeztem, már indultam is dolgozni. A recept spontán jött, minden volt itthon hozzá, ráadásul Spanyolországból megmaradt 3 csodaszép, illatos körtém, így azokat is elsütöttem legalább. Amit használtam:

700 g-os hízott libamáj, só, bors, kevés liszt, 3 körte, porcukor, vaj, 120 g polenta, 500 ml víz, egy kis pohár körtepálinka.

A libamájat egy órára jeges vízbe ártattam, és a hűtőben pihentettem. Ezalatt meghámoztam a körtéket, cikkekre vágtam, és egy serpenyőben vajon elkezdtem párolni őket. Mikor már kissé megfonnyadtak, megszórtam porcukorral, majd addig sütöttem tovább, míg meg nem csapott a finom karamelles illat. Ekkor félrehúztam. A polentához vizet forraltam, kifőztem, sóval, borssal és sok vajjal ízesítettem, majd egy kivajazott, tapadásmentes tortaformába simítottam bele. Mikor valamelyest megszilárdult forró serpenyőbe borítottam a korongomat, így pirítottam meg mindkét oldalát. A libamájat konyhai papírtörlővel szárazra töröltem, majd egy éles késsel ujjnyi szeleteket vágtam belőle. Sót, borsot mozsárban finomra törtem, összekevertem liszttel, majd ebben hempergettem meg a szeleteket. Teflon serpenyőben zsiradék nélkül 5 perc alatt mindkét oldalát pirosra sütöttem. Kiszedtem egy tányérra, és egy pár percig pihentettem. Ezalatt befejeztem a körtét: nagy lángon visszamelegítettem, meglocsoltam a pálinkával, majd félrefordítva a serpenyőt a gázláng segítségével begyújtottam, hagytam pár pillanatig égni, majd elfújtam rajta a lángot. Sóztam, borsoztam, kész. A polentát cikkekre vágtam, ráhalmoztam a körtét, majd a tetejére helyeztem a májat. Fantasztikus ízélmény, Tomi is odavolt, különösen, hogy ittunk mellé egy kis pohár bort, ami még jobban kihozta az egész édes-sós-borsos ízét.

1 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy mégis ki kellene költöznöm... Esetleg haza is jöhetnél néhány hétre megfőzni ezeket a cuccokat...

    VálaszTörlés