Oldalak

2011. szeptember 11., vasárnap

Grillezett Heringek Bulgursalátával



A sok nehéz kaja után ma valami könnyűre vágytam. Toma berendelte a flekkenjét (sírba tud ezzel kergetni), így megállapodtam magammal egy halvacsorában. Vettem az ASDAban 3 szép heringet, összesen kb 800 g-ot nyomtak, ebből indultam ki. A páchoz használtam:

4-5 ek extra szűz olivaolajat, egy citrom reszelt héját, egy marék mentalevelet, egy marék petrezselymet, egy teáskanál kapribogyót, sót, borsot, és egy kis szárított csilipaprikát.

Ezeket mozsárban jól alaposan összedolgoztam, a halakat kibeleztem, megtisztítottam, átmostam, megszárítgattam, majd az elkészített salsával jól bedörzsöltem. A bőrét előtte érdemes beirdalni, hogy jobban átjárják az ízek, én még a belsejébe is tömtem a maradék petrezselyemből. Így pihentettem a társaságot a hűtőben egy órát. Ezalatt elkészítettem a salátát.

180 g bulgur, kb 1 liter forró víz, citromlé, olivaolaj, só, bors, petrezselyem, menta, koktélparadicsom, uborka, újhagyma.

A bulgurt egy nagyobb tálba mértem, majd felöntöttem körülbelül másfélszeres mennyiségű vízzel. Ezt kb háromnegyed órát hagytam állni, közben a fűszerekből elkészítettem az olajjal az ízesítést, ezt, miután a bulgur beitta az összes vizet összekavartam, hozzávágtam a zöldségeket, és tálaltam. A halakat a sütőben 200 fokon 15 percig sütöttem, majd további 3-3 percig mindkét oldalát grill alatt megpirítottam. Melegen tálaltam. Tominak nem nagyon tetszett, hogy egy társaságban vacsorázik a halakkal, állítása szerint, a tányérról folyton őt bámulták. Jó negyed óra telt el, mire elmagyaráztam neki, hogy ezen heringek halálának igenis volt értelme, mert egy igazán finom vacsora képében születtek újra.
Most, hogy túl vagyunk a mosogatáson is, eluralkodott rajtam az álmosság, veszek egy jó fürdőt, majd irány az ágy, keresek valami jó filmet estére. Imádom a vasárnapokat, említettem már?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése