Oldalak

2011. szeptember 23., péntek

Zúzapörkölt Nokedlivel


A héten minden nap kénytelenek voltunk ötkor kelni Tomi munkája miatt, ahogy kinéz, ez így lesz áprilisig. Nem panaszkodom persze, az elmúlt pár napban ugyanis sikerült egy előző este elkészített szendviccsel megúsznunk a reggelt, így én aludhattam hatig-hétig, Tomi energiáit azonban nagyon leszívja minden áldott nap. Ma, éppen ezért a kedvencével szerettem volna hazavárni, ami mifelénk igazi különlegesség, ugyanis mióta itt lakunk, még nem sikerült zúzát vennem sehol. Próbáltam én ezt már pár hentestől kérdezgetni, de úgy néztek rám mint egy őrültre. Tegnap viszont, mikor teljesen spontán módon betévedtem egy portugál delikáteszbe, mit ad isten, a mélyhűtőben találtam szépen előkészített csirkezúzát. £4 volt a kiló, mire kiolvadt, felvágtam, megtisztítottam, lett belőle 75 dkg, így nyilván nem a legolcsóbb vacsi-opció, de nem is vészes. No, de lássuk a receptet. Hozzávalók:

75 dkg csirkezúza, 2 fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 paradicsom, pirospaprika,olaj, só, bors, a nokedlihez: 2 tojás, liszt, víz

A zúzát alaposan megmosom, majd feldarabolom. A hagymát apróra vágom, kevés olajon elkezdem dinsztelni, sózom, majd rádobom a kockázott paradicsomot, és így főzőm pár percig. Ezután egy kevés pirospaprikát teszek rá, majd azonnal hozzáadom a zúzát, hogy meg ne égjen, sózom, beleteszek egy késhegynyi őrölt köményt, felengedem egy kevés vízzel, majd puhára főzöm közepes lángon. Mikor már szép sűrű szaftja van, belenyomom a fokhagymát, szórok a tetejére még egy kevés pirospaprikát, majd nokedlivel és uborkával tálalom.

A kép ma elég ramaty, bocsesz, de Toma végül fél nyolcra ért csak haza, mert baleset volt az autópályán, így mindketten farkaséhesen fogtunk neki az evésnek, és nem volt nagyon kedvem a mutatós tálaláson görcsölni. A zúzapöri úgyis az a kaja, amit a legjobb mélytányérból, kanállal tolni, nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése