Oldalak

2011. szeptember 16., péntek

Ciderrel Sült Bőrös Malac


A szemeim csak félig vannak nyitva, ezért gyors leszek. Anyával volt egy elég lehangoló beszélgetésünk, semmi különös, csak a rossz hírek. Addigra a vacsi már a sütőben volt, jól meg is pörköltem a tetejét. Ezt leszámítva nagyon finom, puha, ízletes lett a husi, a köretről már nem is beszélve. Amit használtam:

2 szép darab bőrös malachúst, 1 fej hagymát, 4 szem almát, 4 krumplit, oldalas fűszerkeveréket, vagy sót, borsot, paprikát, köménymagot, 1 üveg cidert, csakis somersetit, egy pár ág rozmaringot.

A húsokon a bőrt beirdaltam, bedörzsöltem fűszerkeverékkel, az almákat, krumplit és hagymát nagy darabokra vágtam, majd leraktam egy kicsit megolajozott tepsi aljára. Rátettem a malacokat is, meglocsoltam ciderrel, majd előmelegített sütőben (200 fok) sütögettem. Nem tudom meddig, de 10 perccel hamarabb ki kellett volna venni, az tuti. Közben Tomi is és én is egyszer megkentük egy vízből, olajból és ciderből álló glazezzel, ami miatt szép fényes kellett volna, hogy maradjon. Miután megsült, vágódeszkán tálaltam egy szelet friss kenyérrel, és egy nagy pohár jéghideg ciderrel. Finomabb lett mint hittem volna, az almaíz jól átjárta a husit. Most irány az ágy... Jó éjt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése