Oldalak

2011. július 10., vasárnap

Cukkinis Pasta Carbonara





Nagyon hosszunak tunt ez a nap. Ket bolhapiacot jartunk meg, elrendezgettem a szekrenyben az osszes ruhat, mostam, foztem, takaritottam, egy szo mint szaz, mindent csinaltam, amit vasarnap nem szabadna. Persze a sok rohangalasnak jo oldala is volt, peldaul az, hogy hat gyonyoru cukkinire tehettem szert egy termelotol. Valami konnyu tesztavacsorat terveztem, ezert a zsenge cukkinik nem maradtak sokaig erintetlenek. Persze Tomira valo tekintettel nem tettem bele mind a hatot, csak a felet, igy a heten meg valamit ki kell majd talalnom vele, mindegy, otletem mar van is. A mai is kb 20 perces kaja, annyi ido alatt minden kesz van, mig felforr a teszta fozovize, es megfo benne a cucc. A hozzavalok a kovetkezok:

500g spagetti, 3 zsenge cukkini, 100g pancetta v. bacon v. esetunkben futolt sonka, 2 dl tejszin, 4 tojas, 3 marak reszelt parmezan, friss kakukkfu, so, bors, keves citromle, olivaolaj.

Elso lepes tehat alagyujtani a tesztafozo labosnak. So eleg bele, olaj nem szukseges, ha jo minosegu tesztat hasznalunk. Nekem a szekrenyben volt meg egy par honappal ezelotti leertekelesbol Jamie Oliver spagetti. Ezt akkor £0.50-ert vettem, szerintem vettem vagy 6 csomaggal, nem is feltetlenul a neve miatt, hanem mert a penneje szerintem az itt kaphato tesztat kozul a legjobb, leghusosoabb. Olyan, amiben erezni, hogy van anyag. Ezzel parhuzamosan az most mar 3 honapja az eredetileg kabatok tarolasara kialakitott beepitett szekrenybol atavanzsalt kamraban kiakasztott fustolt lapockabol Tamassal levagattam egy darabot, majd apro kockakra vagtam. Ehhez persze pancetta dukal eredetileg, de nekem ez volt, igy nem pazaroltam. Kis olivaolajon egy csipet friss kakukkfu kisereteben szep pirosra sutottem, kozben pedig egy zoldseghamozo segitsegevel a cukkinikbol szalagocskakat hamoztam le. Ez is radobtam a szalonnara, majd par percig, nehe megkavarva osszerottyantottam. Ezalatt 4 tojassargajat 2 dl tejszinnel es 2 nagy marek reszelt parmezannal osszekevertem. Miutan a teszta megfott, leszurtem, csavartam ra egy keves citromlevet, majd jol elkavartam a cukkinis szalonnaval, majd hirtelen mozdulatokkal a tojasos kevereket is beledsimitottam. Ez elott egy kicsit el lehet idozni, nehagy a teszta tuzforro legyen, maskulonben rantotta lesz carbonara helyett. Talalsnal egy keves vagott kakukkfu es parmezan kerult a tetejere. Mivel Hajnalka epp csak betoppant, hirtelen harman lettunk az asztalnal, de 5 fo is bosegesen vacsorazhatott volna belole. Finom volt, emelett nagy elonye az volt, hogy nem kellett semmiert sem boltba menni miatta. Persze az utolso szelet gorogdinnyemnek azert sporoltam helyet a hasamban! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése