Oldalak

2011. július 7., csütörtök

Vadas marha zsemlegomboccal



Ahogy igertem, ma mar keppel jovok. Bevallom oszinten, mire hazaertem, semmi kedvem nem volt a vadassal bibelodni. Rengeteg mosatlannal jar, viszonylag sok elokeszulettel. A vegen viszont, mint mindig, most is rajottem, hogy nagyonis megeri felforditani az 1 negyzetmeteres konyhat miatta. Az en receptem nem olyan hosszadalmas mint az eredeti, sok lepes kimarad, vegeredmenyeben viszont vetekszik eredeti tarsaval.

Ami kell hozza (4 fore):

Egy szep darab marhahus, 4-5 sargarepa, 3 feherrepa, 1 fej hagyma, so, bors, borokabogyo, baberlevel, mustar.

A zoldsegeket megpucolom, a hust bekenem mustarral, soval, borssal, kergesre sutom egy serpenyoben, majd kuktaban a zoldsegekkel es annyi vizzel, ami felig ellepi felteszem foni.

Addig a zsemlegombocot elokeszitem. Ehhez kell:

4 szikkadt zsemle, 3 dl tej, 2 dl viz, 2 tojas, egy nagy marek friss petrezselyem, list, so, egy csipet bors. A zsemleket apro kockara vagom, a sutoben par perc alatt ropogosra piritom. Ekozben a maradek hozzavalobol suru nokedlitesztat keverek ki, ovatosan beleforgatom a zsemlekockakat, vizes kezzel gombocokat formazok, majd lobogo sos vizben 15 perc alatt keszre fozom.

Ezalatt a kuktaban keszre fott zoldsegeket kiveszem, a hust meg rovid idore visszateszem foni. A vadas martashoz elokeszitem a hozzavalokat:

2 ek cukor, a hus fozoleve, citrom, mustar, so, tejfol, zoldsegek

A fott zoldsegeket eloszor is egy kis fozolevel simara turmixolom, majd a cukrot egy vastag alju edenyben megolvasztom, hozzateszek egy kanal huslevet, kiforralom, majd beleteszem a zoldsegpuret, mustarral, citrom hejaval es levevel izesitem. A vegen tejfolleg elkeverem. Nem szoktam bele lisztet tenni, nekem altalaban eleg suru anelkul is. A gomboccal es a felszeletelt hussal elomelegitett tanyeron talalom.

Be kell vallanom, legkevesbe a marhahus hoz lazba ebben az etelben. Imadom zsemlegomboccal "tunkolni" a martast! :D Igazi confort-food!


1 megjegyzés: