Oldalak

2011. július 18., hétfő

Krumplileves es villamgyors barackos suti


Nem tuntem am el, csak nagyon mozgalmas volt a hetvege. Egy-ket dolgot kihagytam, amirol posztolhattam volna, mint peldaul a pentek esti tatarbifsztek-partit vagy a kiserletezest a kacstajoassal, de sajna 2 percem sem volt leulni a gep ele. Sebaj, itt van ezek helyett ket halalosan egyszeru alaprecept, amit azert is leirok, mert neha az a benyomasom, hogy a legklasszikusabb kajakat epp olyan nehez jol elkesziteni mint a flinci-flanci gurmet kajakat. Az en krumplilevesem a kovetkezokbol all:

1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 500 g krumpli, fel szal kolbasz, so, bors, orolt komeny, petrezselyem, pirospaprika, 2 sargarepa, 1 feherrepa, tejfol.

Az aprora vagott hagymat a felszeletelt kolbasszal egy keves olajon elkezdem piritani, folyamatosan hozzaadva a kockara es karikara vagott zoldsegeket. Miutan mindent jol osszefuttattam (10-15 perc) radobom a zuzott fokhagymat, a pirospaprikat es a fuszereket, majd kb 1.5-2 liter vizzel felengedem. Ma talaltam egy zoldsegleves kockat, azt is beledobtam. Puhara fozom. Ezutan egy tojasbol egy keves soval es annyi liszttel, amennyit felvesz csipetket keverek ki, beleszaggatom a levesbe, megszorom aprora vagott friss petrezselyemmel, majd talalom. Tejfolt izles szerint mindenki a tanyerjaba rak. Friss kenyerrel esszuk. A masodik fogas Tomi orormere edesseg volt. Mivel meg azota is dietasan fozok es eszem, ezert egy konnyu piskotareceptet valsztottam. Ehhez kellett:

4 tojas, 100 g cukor, 200 g liszt (lehet teljes kiorlesu is), 8 ek viz, fel kilo gyumolcs, 1 ek kandirozott citrushej.

A tojasokat szetvalasztottam, majs a sargakat a cukorral habosra kevertem. Mivel elfogyott a sima kristalycukor itthon, a mult heten elrakott vaniliascukrot hasznaltam. Isteni illatot adott az egesznek. Miutan szep fenyes es feher volt a massza, belekevertem 4 ek vizet. Ezutan a feherjet is felvertem, abba is belement a viz, majd a kettot szep nagyvonalu mozdulatokkal osszeforgattam, ugyelve, hogy ne torjon a hab ossze. Ezutan a lesztet is aprankent beleszitaltam, majd az uj szerelmembe, a pirex gyumolcstorta-formaba simitottam a tesztat. A tegnaprol maradt 3 oszibarackot kimagoztam es meghamoztam, majd kis kockakra vagva raszortam a teszta tetejere. Egy keves panettonebol kimaradt kandirozott citrushejjal is megszortam, majd 30 perc alatt 180 fokos legkeveros sutoben keszre sutottem. Tomi termeszetesen custarddal ette, nekem tokeletes volt magaban is. Az egesz vacsi 6.5 pontra jott ki, ami eleg jonak mondhato.

U.i: bocsi, hogy csak a sutirol van kep, de elfelejtettem a levest lefotozni. Bar, azt hiszem csak a vak nem tudja hogy is nez ki egy jo krumplileves. :D Piros es bazi suru! Legalabbis mifelenk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése