Oldalak

2011. július 27., szerda

Mindent bele raguleves & pillekönnyű túrógombóc



A mai vacsora is az idohatekonysag jegyeben szuletett. A melyhutoben lapulo zoldsegekbol szerettem volna ragulevest fozni, elkerulve ezzel a ketfele fozest. Elore is bocsi a kepek minosege miatt, de a camera lemerult, ezert Tomi telefonjaval voltam kenytelen kattingtatni ma, raadasul annyira ehes voltam, hogy nagyon diszitgetni sem diszitgettem az eteleket. Az viszont biztato, hogy az egesz konder leves kijott 7.5 pontra, ami nagyon jo. Tettem bele:

200 g csirkemellet, 2 sargarepat, egy marek kelbimbot, egy marek zsenge zoldbabot, egy marek karfiolt es brokkolit, egy citromot vekonyan megpucolva es a levet kicsavarva, egy nagy csokor friss tarkonyt, tejfolt (fromage frais, mert nincs benne zsir), egy keves kemenyitot, sot, borsot es 2 leveskockat.

Miutan a kockara vagott csirket es a zoldsegeket egy keves olajon eloparoltam, felengedtem zoldseglevel, beledobtam a citromhejakat, izesitettem, majd puhara foztem. Megszortam a tarkonnyal, behabartam, meglocsoltam egy keves citromlevel. Nyammm.... Ennyi az egesz.
A turogomboc sem volt ordongosebb... Reggel elokeszultem a hozzavalokkal, nevezetesen:

450 g turoval, 2 tojassal, 12 dkg buzadaraval, 150 g quarkkal, keves soval, reszelt citromhejjal es egy keves vanilias cukorral.

Ezeket jo alaposan villaval osszetrutymakoltam, majd estig pihent (dagadt) a hutoben. Mikor hazaertem gombocokat formaltam beloluk, 14 darab jott ki, majd lobogo vizben, amibe egy keves sot tettem kifoztem addig, mig a felszinre fel nem jottek. Keves olajon zsemlemorzsat piritottam hozza, abban megforgattam, majd tejfollel, vanilias cukorral es rumos meggylekvarral talaltam. 1.5 pont/ darab, plusz a lekvar... 1000et is meg tudtam volna enni :D Tomi persze megjegyezte, hogy elkepzelese sincs, hogyan magyarazza el holnap a kollegaknak, hogy mit is eszik... A karalabes gomboccal is meggyult a baja, kulonosen, mikor elmeselte, hogy Londonig kellett menni, hogy a torokoktol karalabet tudjunk venni :D Mindegy, mar megszoktuk... A spenotot is remekul baby sick-nek neveztek el! Nem tudjak ezek mi a jo :D

1 megjegyzés:

  1. Oszt mi lesz velem, mire hazamegyek? Te persze számolgatsz, én meg zabálok...

    VálaszTörlés