Oldalak

2011. július 11., hétfő

Minestrone & Banoffee Mess



Tegnap lefoglaltuk a kompjegyeket is. Ez azt jelenti, hogy mar majdnem biztos, hogy utazunk Spanyolorszagba. Iszonyatosan varom mar, minden gondolatom ekorul forog. Egy dolog hibazik csak: rettenetesen festek a furdoruhamban. Tudom, tudom, tipikus, de elhataroztam, hogy elkezdem megint szamolgatni a pontokat, ebben mar ugyis jo vagyok. Ma egy vitaminbomba levessel inditottam az uj idoszamitast, nevezetesen egy suru minestroneval. A legjobban bevalt River Cafes receptet kovettem. Itt nem is igazan a hozzavalok a lenyegesek, hanem az a harom lepes, ami az izek tokeletes ervenyesulesehez vezet. Tetelesen azert megis leirom mivel indultam. Volt benne:

2 ek olivaolaj, 3 kozepes sargarepa, 2 zellerszar, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 400 g zold level (ennek fogalmam sincs, mi a magyar neve, level formaju, a felulete meg a kelkaposztahoz hasonlit. Mikor otthon foztem, kelt hasznaltam), 1 konzerves kockazott paradicsom, fel doboz paradicsom passatta, 1 konzerv cannellini bab, petrezselyem, kakukkfu, szaritott oregano, bazsalikom levelek, so, bors, parmezan.

Elso lepeskent a kockara vagott hagymat, zellert es repat olivaolajon megfutatom, majd letekerve a langot 20 percig fonnyasztom. Ezalatt a zoldeket osszevagom, jo 1-1.5 centis csikokra. Amikor letelt a 20 perc, radobom a zoldsegekre a petrezselymet es a kakukkfuvet, majd a zold levelek felet, vegul a paradicsomokat. Ezzel tuvabbi 10 percig rotyogtatom, izesitem. Ezutan johet bele a zoldek masik fele es a bab harom negyede. Mivel en kuktaban fozom, ilyenkor rateszem a fedelet, 2-es fokozatra kapcsolom es a szelep kiemelkedesetol szamitva 10 percig fozom. Hagyomanyos modon ehhez alepeshez 30 perc szukseges. Vegezetul a maradek babot osszeturmixolom, es egy keves level elkeverem, majd ezzel suritem a levest. Tanyerokba szedem, majd egy keves parmezan forgaccsal es olivaolajjal izesitem. Melle piritott ciabattat teszek, melyet szinten meglocsolok egy keves olivaolajjal.

Nagyon laktato, megis rettento konnyu etel. Harom tanyerig alltalaban nem szoktam megallni. Persze Tominak nem ez a kedvenc levese, host csinal magabol minden alkalommal, amikor tulkuzdi magat egy tanyernyi "nyulkajan", ahogy o mondja. Mindegy, az elet nehez, ezt tudjuk jol, neha ezt is tul kell elni. Nem hagytam persze karpotlas nelkul. Ma az egyik kedvenc edessegem, a banoffee pie dietas verziojat almodtam az asztalra. A vajas kekszmorzsa alap helyett eaton mess szeru meringue alapot keszitettem hozza. Ehhez 3 tojasfeherjet vertem kemeny habba egy keves edesitoszerrel es cream of tartar-ral (ami a szotar szerint tisztitott borko, hat, a fene tudja, de ez segit megtartani a z allagat). Ezt szilikon lapon 120 fokos sutoben 1 ora alatt megsutottem. Ezutan osszetordeltem, tettem ra egy-egy kanal bananos es toffee-s zsirmentes joghurtot, meglocsoltam karamellontettel, majd rakarikaztam egy banant. 5 perces finomsag, kulonosen, ha lapul a szekrenyben kesz meringue karika. Az egesz raadasul nemvolt tobb 150 kcal-nal. Ezzel persze nem fejeztem be az esti kajalast, tervezek meg befalni egy ujabb nagy szelet dinnyet az agyban, elotte azonban neki kell, hogy ugorjak a mosogatasnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése