Oldalak

2011. július 31., vasárnap

Spaghetti Bolognese, mert hülye azért nem vagyok



Marmint nekiallni egy ilyen nyugos nap utan lasagne-t kesziteni. Pedig ehhez vasaroltam be, de nem volt kedvem a szoszokkal bibelodni, sutot begyujtani, ezert szimplan elinteztem egy Bolognaival. Ez nalam tipikusan a ronda es finom kategoriaba tartozik, kulonosen, hogy valamiert nem vagyok oda a daralthusert, ha tesztara kerul. Tomi viszont szereti, es na jo, a vegen en is elegedetten szoktam kigombolni a felso gombot a nadragomon. Nyilvan mindenkinek megvan a jol bevalt receptje, ez igy az en verziom lesz, nehogy valaki elkezdje, hogy ez nem az autentikus... Tudom, sosem az. Ja, raadasul fogyokurakompatibilis, amennyiben egy kicsit tobbet koltunk a marhahusira... A szoszhoz kell tehat:

400 g daralt marha (5% zsirtartalmut hasznaltam), 1 fej hagyma apro kockakra vagva, 2-3 gerezd fokhagyma hajszalvekonyan felszeletelve, 2 kis doboz v. konzerv kockazott paradicsom, egy keves aszalr paradicsompure, egy nagy marek friss oregano es bazsalikom, 3-4 szaritott paradicsom olivaolajban, 2 kozepes sargarepa, egy lottyintes worcestershire szosz, so, bors, olivaolaj.

A menet egyszeru, inkabb csak turelem kerdese. Olivaolajon a fokhagymakat az oregano felevel parszor megtancoltatom, majd radobom a hust, mikor nagyjabol kifeheredett folyamatosan hozzaadom a hagymat, a paradicsomokat, a reszelt sargarepat, majd izesitem. Nem szoktam sajnalni a borsot, mert szepen kiemeli a paradicsom es a zoldfuszerek izet. Kozben a teszta vizenek is alagyujtok, megfozom, majd a szoszt fokozatosan a tesztas fozolevel es a suritett paradicsompurevel kivant allagura higitom. En ugy szeretem, ha legalabb 40 percet rotyog ez a gyonyoruseg, igy lesz meg az a tipikus mely, csillogo voros szine. Forron talalom, parmezant kinalok hozza. Tomi kedveert azrt valami mas sajt is kerul alltalaban az asztalra, ez mar az en dietamba nem nagyon fer bele, igaz nem is igenylem nagyon. Az imadott tesztakinalo talamat vettuk elo hozza, ami gyakorlatilag egy oriasi melytanyer, termeszetesen ez is bolhapiacos. Jot ettunk, egynek elment. Melle Aspirin pezsitabit ittam, mert iszonyatosan fajt a fejem... Mostmar jobb, kulonosen, hogy semmi mas dolgom nincs mar, csak az, hogy benyomjunk egy filmet es elaludjunk rajta! Yes!!! Aldott legyel szent vasarnap este!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése