Oldalak

2011. július 9., szombat

Pizza Prosciutto e Funghi





Evekig sutottunk minden pentek este pizzat Tamassal. Egy ido utan mar fel sem tunt, hogy mekkora kupival jar, pillanatok alatt, rutinos mozdulatokkal voltam kepes akar 8 vendeg ele is frissen gozolgo ropogos heju pizzat az asztalra tenni. Ma, amikor megtudtam, hogy nem kell mennem este az en kis Sophiekamhoz elhataroztam, hogy bepotolom az elmult par hetben kihagyott pizza-penteket! Az alapanyagok a kovetkezok voltak:

40 dkg kenyerliszt, ehhez kb 2-3 dl langyos viz, 1 ek so, szaritott eleszto (markatol fugg, hogy mennyi), jo 4-5 kanal olivaolaj.

A tesztat szep ruganyosra dagasztom, ehhez nekem altalabon kb 10 percre van szuksegem. Kenyersutogepben is csinalhatnam, de szeretem tudni, hogy kelloen rugalmas a teszta. Ezutan felreteszem, egy orat hagyom kelni. Kozben a feltethez elokeszitek:

1 tubus v. konzerv suritett paradicsomot (a legjobb a szaritott paradicsompure), 2 kanal olivaolajat, bazsalikomot, oreganot, sot, borsot, egy fel gerezd fokhagymat.

Kis uvegtalba zutty bele, osszekavar, kesz is a szosz. Fontos, hogy ne sozzuk tul, hagyjuk meg kellemesn edesnek, a sonka teszi majd a dolgat ezugyben. Mar csak a radobalni szant cucc maradt. Ehhez mi, szemely szerint a lidl-ben kaphato feketeerdei sonkat preferaljuk, olcso es tokeletes. Megy meg ra egy keves vintage cheddar, parmezan, 1 mozzarella, keves gomba, bazsalikom levelek es par szem oliva. En nyujtom, Tomi pakol. Amikor a suto tuzforro (ez az en esetemben 270 C fok), betolom a pizzat, kb 5-7 perc alatt keszre is sul.
Koretkent salata talaltam ma is, mezes citromos ontettel, pont mint tegnap. Egy hozza nem illo, de rettento finom otthonrol szervalt furminttal kisertuk. Desszert is keszult, de arrol csak holnap irok, mert az meg bent pihen a hutoben, abbol holnapig nem is lesz semmi. Mazli, hogy a tegnapi dinnye masik fele meg megvan. Tomi is mar almosan pislog, ugyhogy mara ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése