Oldalak

2011. július 12., kedd

Fricassée de Poulet, avagy hogyan mossunk hajat fozes kozben





A mai vacsora mottoja: ido-managment. Reggel raneztem ugyanis a falra szerelt szappantarto akarmire, majd megallapitottam, hogy megerett az ido egy alapos(abb) takaritasra. Eppen ezert valami tehermentesito kajat akartam kitalalni, ami nem kot a tuzhely melle, raadasul belefer a pontjaimba. A hutoben meg eleve volt 4 szep pecsenyenek valo csirkecomb. Ennek is kulon tortenete van, amit most hosszadalmas lenne leirnom, legyen annyi eleg, hogy az ASDA jovoltabol ketto kozuluk ingyen jott a hazhoz. Emellett rammaradt eleg sok citromos kakukkfu (ha van ilyen a magyar nyelvben, angolul lemon thyme), ami remekul passzol a csirkehez. Igy szuletett meg az elhatarozas, hogy valami zutty bele, flancos nevu francia etelt csinalja. A "Fricassée de Poulet" nev egy az egyben forditva egyebkent mindossze annyit jelent, hogy csirke husszeletek, ami vicces. Az alaprecept lenyegeben egy vilagos, azaz nem megbarnitott alapanyogokbol keszulo 2 lepeses (sutes, parolas) valami. Feherborral es vilagos alaplevel keszul, a vegen suru, zsiros tejszinnel suritik be. Na, ezt a lepest helybol lottem. Ahogyan a gombat is belole, ugyanis Tomi nem eszi meg. Meg persze a csirket is szep pirosra piritottam, mert ugy szebb. Ezeket leszamolva egesz hasonlo ;). Tehat az en fricassée receptem hozzavaloi a kovetkezok:

4 csirkecomb, zsalya, citromos kakukkfu, 1/2 citrom, so, feherbors, dijoni mustar.

Ezekkel reggel bedorzsolgettem a combokat, foliaztam, majd betettem a futobe. Mikor hazaertem, lisztbe forgattam, majd elokesziettem a tovabbi hozzavalokat:

2 ek olivaolajat, egy nagy marek szolot, 2 gerezd fokhagymat, 1 kozepes voroshagymat, 2 zellerszarat, fel liter bouillont (kockabol), 2 dl edes feherbort v. marsala bort, 1 nagy marek kaukkfuvet.

Az olajon kb 10 perc alatt pirosra sutottem, majd kivettem a serpenyobol, beleteritettem a felkarikazott hagymat, a fokhagymakat, a szolo felet, a zellert, visszatettem a husikat, meglocsoltam a forro alaplevel, majd raboruitottam a bort, korultettem a pacbol kimaradt citromokkal es fuvekkel, majd elomelegitett 180 fokos sutobe toltam. 1 ora alatt keszre paroltam. Koretkent tepsis kruplit keszitettem, ezt egyszeruen meghamozva, karikazva, kis olivaolajjal meglocsolva a csirke alat tettem, az 1 ora ezeknek is eleg volt. Beallitottam a stoppert, aztan beultem a kadbe, hajat mostam, olvasgattam, megittam egy fel pohar bort. Kozben Tomi futott egyet a porszivoval, majd leultunk vacsizni. Nagyon fimon volt, az egyetlen amit nagyon sajnaltam, hogy nem ehettem meg a csirke boret, na mindegy, majd a strandon megkoszonom ezt meg magamnak.
Na, jo hosszura sikerult a mai bejegyzes, valoszinuleg senkinek sem lesz turelme elolvasni a vegeig, pedig a legjobb hirt ide tartogattam: vegre megerkeztek a madagaszkari vaniliarudaim. Az internetrol rendeltem, 20 darabert fizettem osszesen £3.25-ot, ami nevetseges, hiszen a Waitroseban 1 darabert kerne £4.19-et. Gyorsan bele is dugdostam cukorba. Tomi boldog, jon a kremes szezon!

2 megjegyzés:

  1. És hova raktad a maradék szőlőt? Egyébként a steak után ez tetszik legjobban :-)
    Nekem sok-sok húst spájzoljál, OK?

    VálaszTörlés
  2. Az aljan vannak a szolok... A fele meg a szaftban szetfove! Melyhuto tele, mar csak 11-et kell aludnod!

    VálaszTörlés